Interieur: zelf posters maken

Naamloos-64

Project posters zit al enige tijd in mijn hoofd, maar uitgevoerd.. dat heb ik het nog niet. Te druk, ladiela.. Een tijdje geleden schreef ik namelijk over posters. Een muur vol met lijsten en teksten erin, ja dat leek mij wel wat. Maar de posters zijn best prijzig.. Ik wachtte ermee totdat we de slaapkamermuur hadden geschilderd, maar je raadt het al: ook daar hadden we het te druk voor. Totdat mijn broer gisteren voorstelde om het te gaan doen, uhhh oke! As we speak staat hij nu te schilderen, en ben ik bezig met het uitvoeren van project posters.

Want, lieve mensen.. Ik heb iets bedacht. Misschien heeft iemand anders dit voor mij ook wel uitgevonden, maar ik heb het nog bij niemand gezien. Namelijk: je eigen posters maken. Wat ik al zei, ik vind de posters vrij prijzig. Ze zijn rond de twintig euro per stuk in A4 formaat. Daar heb ik dus wat op gevonden.

Foto 01-07-14 23 22 20

Ik wilde graag een Mr. en Mrs. poster voor boven ons bed. Ik had heb als afbeelding een tijd geleden opgeslagen, om hem later te gaan bestellen. Vandaag probeerde ik de posters op internet te vinden, maar nergens nergens zag ik dezelfde posters. Ik had ze volgens mij gevonden op Etsy.com, maar wist niet meer met welke zoekterm.. Dus de eindeloze zoektocht kon beginnen en eindigde met niets. Totdat ik bedacht dat ik zelf de poster wel kon maken in Word, gewoon met de lettertypes die bestaan.

Ik weet niet waar het geniale idee vandaan kwam, maar ineens bedacht ik mij dat er ook sites zijn waar je lettertypes van kunt downloaden en installeren op jouw computer, gewoon geheel gratis. Zoals op Dafont.com. Ik zocht en vond een aantal hele leuke lettertypes. Het zijn er ongelooflijk veel, en ik zou zo de hele dag kunnen zoeken naar de leukste lettertypes. Maar dat is zonde van mijn dag. Ik zocht de top lettertypes op, en begon met opslaan en installeren. In Word maakte ik bestandjes met de lettertypes en in mijn telefoon stonden nog een aantal voorbeelden van posters. Kijken jullie mee?

Naamloos-56-1 Naamloos-57 Naamloos-58 Naamloos-59 Naamloos-60 Naamloos-61 Naamloos-62 Naamloos-64 Naamloos-65 Naamloos-66

 

De posters heb ik geupload in .jpg formaat. Je kunt erop klikken en opslaan op jouw telefoon. Eventueel kan ik ze ook naar je toesturen in .pdf, zodat je ze gewoon op A4 papier uit kunt printen en bijvoorbeeld op kunt hangen in jouw eigen huis/slaapkamer met bijvoorbeeld washi tape. Maar je kunt ook een leuke lijst kopen en hem daarin doen. Deze komen bij mij boven ons bed:

Naamloos-55 Naamloos-56

Ik ga ze uit laten printen in het formaat 50×75 bij Webprint.nl (met deze kortingscode: WPNLDECO3814 krijg je deze maand nog 20% korting). Je kunt natuurlijk ook naar de plaatselijke copyshop gaan om het uit te laten printen. Vaak is het dan wel wat duurder om het in groot formaat uit te laten printen, en je moet ervoor zorgen dat je de juiste maten aanlevert, dus dat moet je in word aanpassen.

Wat vinden jullie ervan? Ik ben super blij dat ik de hele ochtend heb lopen rommelen met het maken van de posters. Hebben jullie nog leuke ideeën als tekst op een poster? En het eindresultaat krijgen jullie natuurlijk ook nog te zien!

X Malou

 

Geef een reactie

