Travel: dagje Barcelona

Naamloos-19

Misschien had ik nooit moeten zeggen dat het in Spanje nooit slecht weer was, en dat wij daarom niet naar Barcelona zouden gaan. Drie maal raden: de dag erna was het hartstikke bewolkt en echt geen strandweer. Nou, er zat dus niets anders op dan naar Barcelona te gaan. Ik vond het helemaal niet erg, en verheugde me dan ook erg op deze dag. Misschien had ik het wel op ons afgeroepen door te zeggen dat we er eigenlijk nooit heengaan. Nou, kijk maar snel mee!

Naamloos-7

Naamloos-6

Het is niet de eerste keer dat we naar Barcelona gaan, en daardoor weten we precies waar we moeten parkeren: Estació de França. Oftewel, het treinstation van Barcelona. Er is op de parkeerplaats altijd plek en je kunt zo de stad inlopen. Oke, het is niet goedkoop. Maar dat hebben we wel over voor een dag pret in deze mooie stad.

Naamloos-8

Even een foto’tje schieten op Placa de Catalunya. Dit was werkelijkwaar de enige fontein waar water uitkwam. De rest van de fonteinen stond allemaal uit. Super jammer, want het is altijd zo een mooi gezicht.

Naamloos-9

Naamloos-10

Na wat gewinkeld te hebben bij onder andere Zara, Sephora en & other stories wilden we in het beste (volgens ons) tapasrestaurant van Barcelona gaan eten. We liepen Passeig de Gràcia af en kwijlden langs alle etalages. Deze straat is de duurste winkelstraat van Barcelona, vestigingen van Chanel en Gucci zijn hier dan ook gevestigd. Maar niet alleen hele dure winkels kun je daar vinden, je kunt er ook terecht voor Zara Home en & other stories. Bij Zara Home zagen we hele leuke dingen voor in huis, maar alles was zo zwaar dat we daar echt niet door de stad mee wilden slepen. Rond 15.00 uur kwamen we aan bij het restaurant en moesten we een kwartiertje wachten op een tafeltje. Daarna konden we heerlijk genieten van het eten, onze liefde gaat echt door de maag.. Maak je op voor een hoop foodfoto’s (en zorg dat je niet teveel honger hebt, haha). Cerveseria Catalana, carrer de Mallorca 236 – Barcelona

Naamloos-11

Ensalada de Pollo, kipsalade met appel en ananas

Naamloos-12

Patatas Bravas, aardappelpartjes met aioli en hete saus

Naamloos-13

Solomillo de ternera, mals kalfsvlees met een groene peper

Naamloos-14

Pescadito frito, gefrituurde visjes

Naamloos-15

Naamloos-16

Smullen! En gaar van de hele ochtend en middag lopen

Naamloos-17

Ensalada cangrejo, krabsalade met avocado

Naamloos-18

Gambas a la plancha, op de plaat gebakken gambas.

Eerlijk gezegd wilde ik nog wel een toetje, maar ik kon geen pap meer zeggen. We hadden echt heerlijk gegeten, en waren weer opgeladen om de stad in te gaan. Het restaurant is echt een aanrader, en heel goed betaalbaar. Omdat de Sagrada Familia in dezelfde straat was, zo’n 175 huizen verderop.. wilde ik er wel even heenlopen om een foto’tje te schieten. Maar zodra we op de hoek van de straat liepen, lieten onze voeten ons alweer in de steek. Het was warm, en ik was moe. Ik kon mij er niet meer heenslepen. We liepen verder naar Placa de Catalunya.

Naamloos-20

Naamloos-19

Langs Casa Batlló, een huis ontworpen door Gaudi.

Naamloos-21

Naamloos-22

Op Placa de Catalunya pakten we de taxi naar de auto, heerlijk! En ook de taxi’s zijn betaalbaar, voor een ritje naar het station betaalden we nog niet eens €6,-. Nou daarvoor wil ik wel even een taxi aanhouden.

Naamloos-24

Naamloos-25

Vanaf daar met de auto nog even naar Camp Nou, het voetbalstadion van FC Barcelona. Dennis wilde nog graag een voetbalpakje (haha dat klinkt raar) en had die nog nergens in de goede combinatie gevonden. Nou, dan rijden we er toch even heen. We konden voor de deur parkeren, helemaal prima!

Rond acht uur waren we op de camping, en werden we door onze buren uitgenodigd voor een borrel. Natuurlijk zeiden we ja, en hebben we een hele leuke avond gehad met hun en hun kinderen. Om twaalf uur rollend de tent in.. Heerlijk het campingleven!

Ik heb leuke dingen gekocht in Barcelona, maar die komen nog voorbij in een aparte blog. Vanaf nu weer elke dag een blogje hoor, op de camping had ik verschrikkelijk slecht internet.. dus toen we bijna naar huis gingen, toen kapte ik ermee.

X Malou

Geef een reactie

