Travel: verheugmomentjes

Naamloos-1

Worden jullie al moe van onze eet-foto’s? Ik hoop van niet, anders kun je deze wel overslaan. Er staan altijd een paar activiteiten (haha, niet te veel hoor) op de planning in de vakantie, zoals: met slecht weer naar Barcelona (wat dus nooit gebeurt, want het is altijd mooi weer) en op maandagochtend ontbijten in Torroella de Montgri en naar de markt.

Naamloos-5

Naamloos-6

En om eerlijk te zijn.. Het gaat helemaal niet om die markt. Het is op de markt altijd ontzettend druk en daarom gaan wij al in de ochtend. We maken er dus meteen een uitje van en ontbijten bij een heerlijk bakkerijtje dat niet alleen vreselijk lekkere broodjes heeft, maar ook taarten en andere snoeperijen.

De markt zelf is ook wel leuk, maar ik zou er niet zo snel iets kopen. Twee jaar geleden heb ik twee hele leuke strandjurken gekocht bij een mannetje, en eigenlijk was ik daar weer naar opzoek. Maar helaas, hij stond er niet.. Van de rest van de kleding moet ik niet zo veel hebben. Ik weet dat ik het na de vakantie niet meer draag, en dat is gewoon zonde van het geld.

Dus de dag begon om negen uur, lekker douchen en toen we klaar waren.. hop de auto in! De weg ernaar toe was nog goed begaanbaar, en we hadden ook een prima parkeerplek. Er zijn mensen, Spanjaarden en Nederlanders die rond een uur of half elf denken: laten we eens naar de markt gaan. Niet doen! Rond half elf gingen wij namelijk terug, en de weg erheen stond helemaal vast. Niemand kon een parkeerplek vinden, echt verschrikkelijk. Ga daarom altijd vroeg naar een markt toe. Met die hete zon kun je toch niet goed uitslapen. En dat kopje koffie drink je maar in een cafeetje bij de markt. Kost een drol, en is nog eens gezellig ook!Naamloos-1

Wij ontbijten dus met dit. Heerlijk uitgebreid, maar we kunnen gewoon niet kiezen tussen alle verschillende lekkere broodjes. Vandaar dat we er gewoon maar twee per persoon nemen. De andere dagen ontbijten we overigens niet zo uitgebreid hoor. Ik heb yoghurt als ontbijt, en Dennis ontbijt met eieren. Zie hier: ham/kaas croissantjes die ze heerlijk warm hebben gemaakt. Suikerbroodje met creme erin, lijkt wel een oliebol haha. En een lang broodje met jamon en daaronder een mengsel van tomaat, knoflook en olie. Kopje koffie, jus d’orange erbij en het ontbijt is per-fect.

Naamloos-2

Naamloos-3

Naamloos-4

Na de markt weer snel naar huis, maar eerst nog even boodschappen doen. Ik wilde eens naar een andere als altijd, want er was een nieuwe mega-supermarkt. Ik was wel benieuwd, ik hou van grote supermarkten. Maar deze was ZO groot dat ik er chagrijnig van werd, ik kon werkelijk waar niets vinden. Dus daar gaan we lekker niet meer heen. Thuis lunch gemaakt en meegenomen in de koelbox en hop naar het strand. Waar de parkeerplaats vol was.. dus ergens anders moeten parkeren. Op het strand aangekomen dat helemaal tot de nok vol was (hoge golven in de zee, dus je kon niet dicht bij de kustlijn gaan zitten). Maar uiteindelijk een plekje kunnen veroveren. We hebben wel tot laat op het strand gelegen, heerlijk! Vooral na drie uur, toen was de zon niet meer zo sterk en dan vind ik hem het lekkerst!

Vandaag weer vroeg naar het strand. Het is 9.00 uur en Dennis is broodjes aan het halen! Lekker naar het strand van Lla Franc, zoek dat maar eens op!

X Malou

Geef een reactie

