Travel: genieten van lekker eten

Naamloos-6

Vakantie vieren betekent voor ons ook lekker eten. Niet alleen lekker ontbijten, lekkere lunch maken voor tussen de middag, of een lekkere barbecue voorbereiden, maar ook eens lekker uit eten gaan. We werken het hele jaar hard, en gaan naar school en vakantie is het moment om onze verdiende centen uit te geven aan leuke dingen. Nieuwe bikini, nieuwe zonnebril en lekker eten! Gisteravond gingen we naar een restaurant in Palau-Sator, een klein dorpje hier dicht in de buurt.

Naamloos-1

Naamloos-3

We komen bij El Raco de L’Era niet voor de eerste keer, maar het eten is zo lekker en de sfeer is zo leuk, dat we elke keer weer terugkomen. Misschien wel bang om ergens anders teleurgesteld te worden. Palau-Sator is een piepklein dorpje naast Pals, waar een handjevol mensen wonen en een aantal restaurants zijn gevestigd. Ieder restaurant heeft zo zijn eigen tuin met kleine lampjes en grote olijfbomen. De sfeer is heel leuk. Rustig, gezellig en romantisch. Ik denk dat het niet eens uitmaakt welk restaurant je binnen zou lopen. Het enige verschil tussen de verschillende restaurants is dat sommigen beschikken over een speeltuin waar heel wat rumoerige Spaanse, en Nederlandse kindjes tijdens het eten spelen.

De laatste keer waren wij er twee jaar geleden, of misschien zelfs al drie  jaar geleden. Leuk om te zien dat het restaurant vooruit is gegaan. Ik ergerde mij altijd aan de grote kelken van wijnglazen, maar ze hebben geïnvesteerd in mooie glazen en mooie borden. Ik vind altijd dat dat wel iets toevoegt aan de kwaliteit van een restaurant, hoewel.. Het eten moet natuurlijk ook goed smaken.

Naamloos-2

Om te beginnen krijg je altijd een bordje met aardappeltorentjes en aioli. Heerlijk, gelukkig hebben zij dat niet veranderd.

Naamloos-4

Naamloos-5

De kaart was ook uitgebreid! Dennis nam de heerlijke sushi van zalm met mango en avocado. Ik had dat voorgerecht al een keer genomen en daarom nam ik eens iets anders. Je raadt het al: slechte keuze. Mijn eten was niet vies, maar de vleeskroketjes waren ook niet om naar huis te schrijven. Gelukkig kon ik mij gaan verheugen op het hoofdgerecht.

Naamloos-6

Solomillo de ternera! Heerlijk. Een stuk kalfsvlees dat van binnen een beetje rood is. Op een bedje van uien en daaronder aardappels. Erbovenop ook nog wat knapperige uitjes en een heerlijke zoet sausje. Hier kun je mij echt voor wakker maken. Toen ik twee jaar geleden met Debbie, Julia ging opzoeken in Sevilla en we bestelden tapas.. Dan namen we sowieso altijd solomillo. Echt ontzettend lekker.

Naamloos-7

Naamloos-8

Eigenlijk past er geen toetje meer bij.. Maar toen ik las dat ze Malibu con pina hadden: kokosijs met ananas en malibu-mouse, was ik om! Ik vroeg aan Dennis of hij mij kon helpen met het opeten van mijn toetje, maar achteraf was dat niet nodig. Het was zulk lekker ijs, ik at het gewoon lekker zelf op. Om de avond af te sluiten nam Dennis een glaasje dessertwijn. Lekker!

Naamloos-9

 

Jammer van het uitzicht met de auto’s.. Maar op de achtergrond zie je de tuin liggen met de schattige lampjes in de bomen. Heerlijk genoten van een Spaanse, zomerse, zwoele avond (met muggen, ieksss).

X Malou

Geef een reactie

