Travel: Cruise part I

IMG_6215kopie

En daar zijn we weer, back on track. Na acht dagen cruisen staan we weer op Nederlandse bodem, en we hebben afgelopen week heerlijk genoten. Ik heb ontzettend veel foto’s geschoten, en om jullie mee te laten genieten laat ik een aantal van onze vakantiekiekjes zien. Wel in delen, want anders is het wel erg lang.

Aangezien ik in het hoge noorden geen internet had, komen de blogposts nu pas online. Het internet was €16,90 per uur (via de satelliet) en omdat ik dat niet te betalen vond, koos ik ervoor helemaal geen internet te hebben afgelopen week. Ik kon wel een internetbundel aanschaffen, maar foto’s uploaden lukte waarschijnlijk toch niet. En als het al lukte, dan was ik zo door mijn bundel heen. En eigenlijk was het best wel lekker rustig. Ik had mijn liefste mensen om mij heen, en meer had ik niet nodig. Oke, wel twee keer even facebook gecheckt op mijn moeders telefoon..

Terwijl jullie dit lezen zitten Dennis en ik alweer in de auto richting het zuiden. de Costa Brava. Wij gaan nog twee weken op het heerlijke Spaanse strand vertoeven. Als het goed is, heb ik daar wel wifi en zal er dus geregeld een blogje online komen. Maar ik beloof niets! De laptop gaat in ieder geval wel mee.

Voor nu: geniet van onze vakantiekiekjes, het was een heerlijke week!

Dag 1: Kiel

IMG_5983kopie

In Kiel, een havenstad in het noorden van Duitsland, stapten wij met z’n allen op de boot. We moesten dus eerst nog een uurtje of zes rijden voordat wij daar aankwamen. De vakantie begon ’s ochtends al om half zeven, toen reden we weg. Onderweg lekker een aantal keer gestopt om een kopje koffie te nuttigen. Lekker rustig aandoen en in Kiel konden wij de auto parkeren en werden we met een busje naar de boot gebracht.

IMG_6014kopie

Wij gingen met een boot van MSC Cruises de tocht naar het noorden maken. De Orchestra. We hadden een all-inclusive arrangement en dat betekende dat je de hele dag kon eten, en drinken wat je wilde. Met behulp van een pasje kon je dan ‘betalen’, een goed systeem en alles liep gesmeerd. Rond vier uur konden we de kamers in, maar aangezien wij al iets eerder op de boot waren, namen we eerste wat te drinken.

Naamloos-1

Klaar voor vertrek! De boot vertrok altijd met het liedje ‘Time to say goodbye’, lekker melodramatisch, maar wel erg leuk. MSC Cruises is een Italiaanse cruise maatschappij en de passagiers kwamen van over de hele wereld. Ook het personeel kwam van over de hele wereld, en er waren ook Nederlanders aanwezig.

IMG_6019kopie

IMG_6030kopie

Rum-cola behoorde tot de favorieten van de jongens. De eerste dag had ik mijn camera nog niet overal mee naartoe, dus ietwat weinig foto’s. ’s Avonds gingen wij lekker in het restaurant eten en daarna deden we nog wat dansjes in de bar!

Dag 2: Kristiansand

IMG_6052kopie

De ochtend begon altijd in het restaurant. Omdat er ontzettend veel mensen op de boot zijn, is een lopend buffet niet te doen. Dan wordt het krioelen en vechten voor je eten. Daarom waren er voor ontbijt, lunch en diner speciale zalen waar je aan een tafel werd bediend. Voor het ontbijt had je iedere dag dezelfde kaart en keuze uit tal van ontbijtjes. Yoghurt, havermout, broodjes, eieren, zalm, vleeswaren, wafels.. noem het maar op. Keuze genoeg, maar we hadden al snel onze favorieten gevonden.

IMG_6059kopie

Eieren waren vooral in trek bij de mannen. Je kon je eigen omelet samenstellen, maar ook gebakken eitjes en scrambled egg kon je bestellen. De obers liepen overigens standaard langs met vers gebakken broodjes en croissantjes, dus daar kon je ook genoeg van kiezen.

IMG_6062kopie

 

Ik koos vaak voor scrambled egg en wafels. Het voordeel van in het restaurant eten was dat je eten vers en warm was. Want je kon ook aan het lopende buffet eten, maar dat zag er toch altijd wat minder lekker uit dan als je het geserveerd kreeg.

IMG_6064kopie

Over het algemeen hadden we echt heerlijk weer, maar er viel ook wel eens een bui. Omdat de boot flink tempo had, waren we deze bui zo weer voorbij en begon de zon weer te schijnen.

IMG_6088kopie

 Omdat het regende wilden we met z’n allen gaan sporten, want ook een sportschool is aanwezig op de boot. Maar aangezien iedereen hetzelfde idee had, was het stampesdruk. Dan maar een rondje over de boot lopen.

IMG_6109kopie

Mama

IMG_6113kopie

Dennis

IMG_6142kopie

Met mijn broer

IMG_6173kopie

Lunchen in het restaurant

IMG_6145kopie

Tussendoortje bij het buffet. Je kon eigenlijk de hele dag door eten. Salades, fruit, pizza, patat, koekjes en taartjes stonden altijd voor ons klaar. 

Naamloos-2

’s Middags kwamen we aan in een klein stadje. Nou ja, klein. Het is de zesde stad van Noorwegen, maar het winkelgebied lijkt meer op een dorpje. Aangezien het zondag was, waren alle winkels gesloten. Jammer! Dan maar even de kerk in en een rondje lopen door het stadje. Omdat het mooi weer was, liepen we weer terug naar de boot om op het dek te gaan liggen. In dit stadje hadden we ongeveer vier uur de tijd om rond te lopen, maar meer hadden we ook niet nodig.
IMG_6215kopie
Het duurde even voordat ik mijn drankje gevonden had. Hugo hadden ze wel op de boot, maar die leek niet op wat ik in Nederland drink. De hele dag aan de wijn smaakte mij ook niet. Er waren heel veel zoete cocktails, maar Aperol Spritz deed het goed. Heerlijk op een bedje aan het zwembad chillen.
IMG_6217kopie
IMG_6229kopie
En in het bubbelbad.
IMG_6242kopie
IMG_6261kopie
En ’s avonds rollend naar het diner.
IMG_6262kopie
’s Avonds hadden wij onze vaste tafel, en wij aten om 20.30 uur. Je had ook een ronde om 18.00 uur. Maar het was heerlijk om zo laat te eten. We hadden onze eigen vaste tafel, en ook onze eigen vaste obers. Zij bedienden ongeveer 5 tafels, en waren ontzettend aardig. Elke avond kregen we een andere kaart, dus dat betekende iedere avond een ander menu. Je kon kiezen uit ongeveer twee voorgerechten, twee soepen, een salade, twee soorten pasta, risotto, twee vleesgerechten, twee visgerechten en een vegetarisch gerecht. En natuurlijk uit heel veel toetjes.
IMG_6271kopie
Lekker voorgerecht – gevulde gerookte zalm
IMG_6274kopie
IMG_6283kopie
En we sloten de avond af in één van de bars waar het entertainment was. Lekker dansen!
Dit waren de eerste twee dagen, morgen (als het internet in Spanje het toe laat en ik niet te moe ben van de reis) krijgen jullie deel twee te zien!
X Malou
Een gedachte over “Travel: Cruise part I

Geef een reactie

