Input voor een nieuwe blogpost? – Regels van de mannen

58292b9026c290a911ecd861c70a71cb

Het leuke aan een blog is dat mensen met je mee gaan denken. ‘Moet je vandaag niet ploggen?’ krijg ik vaak te horen. En zo kreeg ik van de week ook een e-mail van Dennis, met als onderwerp: ‘Input voor een nieuwe blogpost?’ Ik liet het even voor wat het was, en genoot met volle teugen van de warme dagen. Even niet achter de laptop, maar genieten van de zon, de zee en mijn vrije tijd. Toch kriebelde het weer, en opende ik de link die Dennis mij had gestuurd. Het artikel ging over hoe mannen denken in een relatie. Ik was nieuwsgierig, want Dennis stuurde het aan mij.. Dan zal hij het er vast wel mee eens zijn!

Het begon al slecht: ‘We horen altijd de regels van de vrouwen, nu zijn hier de mannen regels en ze zijn allemaal genummerd met 1.’ Het duidt erop dat mannen meer inspraak willen, of willen dat hun regels in het dagelijks leven worden ingevoerd. Nou, laat dan van jullie horen. Laat het niet altijd op ons aankomen, want dat vinden wij ook niet altijd fijn. Wanneer er geen input komt van de kant van de mannen, laten wij wel van ons horen en dan is het vanzelfsprekend dat wij ‘regels’ en ‘opdrachten’ bedenken.

Vervolgens volgde er een hele lijst met ‘regels’, ik ga ze even af. Ik heb namelijk wel gelachen, en herkende ook een hele hoop.

1. Men are not mind readers – en dat is wel duidelijk. Ik ben daar het afgelopen jaar, dat wij samenwonen, wel achtergekomen. Je moet duidelijk zijn, en vooral niet gedachten opkroppen in je hoofd. Als je wil dat er iets wordt verzet, zul je dat uit moeten spreken. Mannen kunnen namelijk echt geen gedachte lezen, en voelen het ook niet aan als je een paar hints geeft.

2. Learn to work the toilet seat. You’re a big girl. If it’s up, put it down. We need it up, you need it down. You don’t hear us complaining about you leaving it down –  totaal niet mee eens. Laten jullie die bril ook maar lekker omlaag, en ga zitten. Zo wordt de bril niet nat, en de grond ook niet. Allemaal blij!

3. Crying is blackmail –  haha. Ja, huilen is chantage en het werkt.. Dus waarom niet?

4. Ask for what you want. Let us be clear on this one. Subtle hints do not work. Strong hints do not work. Obvious hints do not work. Just say it! – ook hieraan moet ik toegeven, maar soms is het gewoon niet leuk om het gewoon te zeggen. Ik zeg liever ‘de droger is nog ingeruimd’, dan ‘wil je de droger uitruimen?’. Maar daar kom je vanzelf wel uit. Duidelijkheid in een relatie is sowieso heel belangrijk. Vind je iets niet leuk, zeg het. Maar vind je iets wel heel erg leuk, zeg het dan ook. Duidelijkheid doet zoveel goed voor een relatie.

5. You can either ask us to do something or tell uw how you want it done. Not both. If you already know best how to do it, just do it yourself – hier herken ik mijzelf wel in. Ik vraag Dennis wel eens iets te doen, en leg dan ook uit hoe hij het moet doen. Dat is irritant, hij doet het graag op zijn eigen manier. En als ik het zelf zo goed weet, waarom doe ik het zelf dan niet? Maar ja, als we dat met alles in het leven gaan doen, dan moet ik wel héél veel doen, haha.

7. If we ask what is wrong and you say ‘nothing’, we will act like nothing’s wrong. We know you are lying, but it is just not worth the hassle – hiervan heb ik nog steeds niet geleerd. Als we iets is, dan zeg ik nog steeds dat er niets aan de hand is en hoop dat Dennis verder vraagt. Ondertussen kent hij mij zo goed dat hij dan wel doorvraagt, en andersom is dat trouwens ook hoor. Hij zegt ook vaak dat er niets aan de hand is, terwijl dat wel zo is. Mijn tip: net zo lang doorvragen totdat je het antwoord weet. Er is niets irritanter dan dat het in de lucht blijft hangen.

8. When we have to go somewhere, absolutely anything you wear is fine.. really! – en toch blijf ik het vragen. Wij vrouwen vinden het fijn om te weten dat we er goed uitzien. Jullie kunnen het ook uit jullie zelf zeggen, dan hoeven wij er niet meer om te vragen. Deal?

En zo waren er nog meer.. Maar dan werd de lijst wel erg lang. Ik vond het een grappig stuk, en herkende mijzelf er wel in. Het belangrijkste van alles is denk ik dat wij duidelijk naar elkaar moeten zijn. In iedere ‘regel’ schemert dat er wel doorheen. Wees duidelijk en eerlijk naar elkaar, dan weten we waar we aan toe zijn en ontstaan er geen misverstanden. En dan leven we hopelijk lang en gelukkig met elkaar!

X Malou

 

Geef een reactie

