New in: bril van Andy Wolf

IMG_5623kopie

Bijna iedere drie jaar sta ik weer bij de opticien, tijd voor een nieuwe bril. Ik draag nu alweer acht jaar een bril, wat gaat de tijd toch snel. Mijn bril draag ik iedere dag, en na drie jaar vind ik het tijd voor een nieuwe. Hij slijt, je raakt hem zat omdat je hem elke dag op hebt, en bent gewoon toe aan iets nieuws. De mode verandert immers ook, en ik vind het leuk om daar wel in mee te gaan.

Ik weet niet hoe het met de brildragers onder jullie is, maar als ik in een brillenwinkel sta, dan grijp ik altijd naar donkere monturen. Zwart, bruin en blauw.. Ik zet ze allemaal op, en ook de afgelopen drie brillen van mij zijn donker. Twee zwart, en ik had er één met panterprint (een hele foute van D&G, maar oh zo leuk). En meestal dus ook opvallende brillen, leuk opvallend montuur.. en meestal met een merknaam zo groot erop geprint, dat je er niet omheen kunt.

Dit keer was het anders. Ik was mijn bril niet echt zat, maar hij werd lelijk. Mijn bril werd wit, en omdat ik hem echt iedere dag draag, was hij gewoon op. Ik was echt toe aan een nieuwe. Ik ben niet verzekerd voor een bril, want ik vind dat het meer geld kost dan dat je ervoor terugkrijgt. Dus ik zette geld opzij, en had na een paar weken genoeg voor een nieuwe bril. Ik ging zonder idee naar de opticien, en liet mij gewoon verrassen door de modellen die in de winkel lagen.

Ik ging samen met mijn vader, want hij wilde graag een nieuwe zonnebril. Bij de eerste opticien lukte het niet, meestal slaag ik daar goed. Maar dit keer was het niet raak. We fietsten door naar de stad, en liepen langs Lukx. Een luxe opticien in Haarlem waar ze prachtige merken en brillen verkopen. Ik was nog geen vijf minuten binnen, of ik had al tientallen monturen op mijn neus gehad. Natuurlijk pakte ik meteen de grootste zwarte uit de winkel met een mooi Chanel logo op de zijkant, en daardoor wist de opticien wel waarvan ik hield. Ik kreeg grote ronde monturen op mijn neus, en werd met de minuut gelukkiger. Wat een prachtige brillen verkochten ze hier.

Na tientallen monturen op mijn neus te hebben gehad, wist ik wel wat ik ongeveer wilde. Ik kreeg brillen op mijn neus van het Oostenrijkse merk Andy Wolf en werd er blij van. Grote, open en rustige monturen in de mooiste tinten. De nieuwste trend is mat, overal zie je matte brillen en ook die van Andy Wolf zijn mat. Ik koos voor de beige met roze aan de binnenkant, en hield hem een tijdje op. In de tussentijd kon mijn vader een nieuwe zonnebril uitkiezen.

De brillen van Andy Wolf zijn handgemaakt en super licht van gewicht. Ik keek in de spiegel en wist dat het de bril moest gaan worden. Hij past bij mij. Niet streng, maar lieflijk. Eindelijk eens iets anders dan die zwarte monturen. En hoewel ik er zelf nog wel even aan moet wennen, weet ik dat dit een heerlijke bril gaat zijn. En wil ik een stoere look, dan pak ik gewoon weer mijn Fendi. Van die hoeraatjes voor mijn ogen: ik heb na drie jaar dezelfde sterkte! Hoewel ik zelf eigenlijk ook wel weet dat die Fendi nooit meer uit de brillenkoker komt, alleen misschien met sporten..

IMG_5622kopie

IMG_5624kopie

IMG_5626kopie

Jammer, geen op-foto. Maar die houden jullie van mij tegemoet. Ik had geen goede fotodag, haha.

X Malou

 

Een gedachte over “New in: bril van Andy Wolf

  1. Ik ben niet bekend met de brillen van Andy Wolf, maar ik moet bekennen dat jouw nieuwe bril heel gaaf is. Zelf draag ik al behoorlijk wat jaren geen bril meer, terwijl het erg leuk staat (ook bij anderen). Ik heb zelf onlangs een nieuwe zonnebril gekocht. Een mat montuur, waar ik heel blij mee ben. Draag hem met dit mooie weer erg veel 🙂
    Veel (draag)plezier met je nieuwe bril!

    Oja, ik ben een lurker op je blog. Heb niet eerder gereageerd, maar je diversiteit en schrijfstijl vind ik erg leuk. Ga zo door 😀

Geef een reactie

