14 juli: mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd!

IMG_5509kopie

Vijfentwintig jaar getrouwd, ik ben blij dat ik kan zeggen dat mijn ouders 25 jaar zijn getrouwd. Blij, omdat ik het fijn vind dat zij nog zo gelukkig met elkaar zijn. Ik wilde iets speciaals doen voor deze dag, maar wist niet goed wat. Een cadeau? Maar wat dan? Ik koos voor een etentje bij ons thuis. Een gezellige avond met het gezin, want die avonden zijn zeldzaam.. maar oh zo gezellig!

Ik was de hele week al bezig met het bedenken van het etentje. Wat gaan we eten, hoe kan ik het speciaals maken en wat is daar allemaal voor nodig. Ik hou ervan. Lekker nadenken over hoe ik de tafel ga aankleden, waar ik de boodschappen ga halen.. en het voorbereiden van alles. Ik vroeg een vriendin voor het maken van de bruidstaart. Anja maakt ontzettend mooie taarten, en ik ken haar al heel lang.. maar ik had nog nooit een taart besteld. Dit was het juiste moment! Ik wilde dat de taart leek op die van 25 jaar geleden. Ik stuurde foto’s door van de echte bruidstaart en ze heeft hem perfect nagemaakt. Het was een plaatje om naar te kijken en hij was ook nog eens heerlijk.

Ik haalde heliumballonnen, maar door het warme weer bleef daar niet veel van over. Jammer, maar helaas. Mijn broer zorgde voor de champagne en ik deed de inkopen voor het avondeten. Vooraf maakte ik avocado-schuitjes uit het Voedselzandloper kookboek van Pauline Weuring. Als hoofd maakte ik roseval aardappeltjes uit de oven met een heerlijk stukje varkenshaas van de slager en een frisse salade en als toetje een pavlova met hangop en slagroom en passievrucht. Helaas mislukte de eerste en maakte ik er nog één. Die stortte helaas ook in, maar ik zou niet weten waarom. Heb hem in een dichte oven af laten koelen en echt niet open gedaan. Met pasen maakte ik de pavlova ook, en mislukte hij niet. Ach, desondanks het instorten smaakte hij heerlijk en is hij helemaal opgegaan! Met de hangop en slagroom eroverheen zag je het toch niet meer zo erg, en heel komt hij ook niet op je bord. Hij was overigens wel heerlijk fris met de passievruchten erop.

Het was geslaagd, heel gezellig en een avond om nooit te vergeten. We hebben lekker gekletst over de cruise, want over twee weken zitten bij op een hele luxe boot. En natuurlijk heb ik ook veel foto’s gemaakt, en een aantal daarvan deel ik met jullie!

Naamloos-1

IMG_5500kopie

IMG_5507kopie

Naamloos-2

Naamloos-3

IMG_5524kopie

Naamloos-4

IMG_5529kopie

IMG_5531kopie

IMG_5535kopie

IMG_5546kopie

Ik geniet ervan om dit soort avondjes van top tot teen te organiseren. Dat heeft altijd al in mij gezeten, misschien moet ik er ooit maar wat mee gaan doen. Voor nu doe ik het lekker voor familie. Love it!

X Malou

2 gedachtes over “14 juli: mijn ouders zijn 25 jaar getrouwd!

  1. Lieve Malou, Dennis en Guido, het was super geregeld en smaakte heerlijk. Bedankt voor alles en op de Cruise gaan wij het nogmaals over doen. Pa en ma.

Geef een reactie

