Food: snelle zalm wraps

IMG_5454kopie

Toen ik afgelopen maandag erachter kwam dat ik uit werk meteen door moest naar Middenduin om te sporten, leek het mij een goed plan om iets te eten mee te nemen naar mijn werk. Zodat ik dat snel op de fiets op kon eten voor het trainen. Met een lege maag trek ik dat echt niet, dus ik stond ’s ochtends in de supermarkt om te kijken wat ik eens zou gaan maken. Ik had al lange tijd zin in wraps, en dat is makkelijk van tevoren te maken en mee te nemen.

Ik maakte vijf wraps, namelijk ook voor Dennis. Wanneer hij klaar was met een dag summercourse kon hij meteen de wraps uit de koelkast pakken en opeten. Tsjah, als ik dan toch bezig ben, dan doe ik dat met liefde!

Ingredienten voor 5 wraps:

  • middelgrote wraps (pak van 8)
  • gerookte zalm (200 gram)
  • veldsla
  • bieslook zuivelspread
  • 1 avocado
  • komkommer
  • zout, peper, chilipoeder

Droge wraps vind ik eigenlijk niet te kanen, maar wanneer ze iets zachter zijn geworden omdat de zuivelspread erin trekt, vind ik het wel heel lekker. Ik smeerde de wraps dus eerst in met zuivelspread, een flinke klodder hoor. Het moet immers wel ergens naar smaken.

IMG_5451kopie

Vervolgens belegde ik de wraps met zalm. Ik gebruik altijd de goedkoopste zalm van de AH. Smaakt echt ontzettend lekker, weet ook niet zo goed het verschil met de duurdere zalm. Je krijgt twee keer zoveel (200 gram) voor dezelfde prijs.. Nou, dan is mijn beslissing snel gemaakt!

IMG_5452kopie

Vervolgens belegde ik de wraps met veldsla, je kunt ook andere sla gebruiken. De komkommer had ik in reepjes gesneden met de mandoline en ik had een heerlijke rijpe avocado te pakken door de geweldigde avocado-check van Pauline. De avocado sneed ik in reepjes en vervolgens voegde ik aan het geheel nog zout, peper en chilipeper toe.

IMG_5450kopie

Ik heb gesmuld van deze wraps. Ze zijn makkelijk te maken en smaken goed. Door de inhoud kon ik de wraps niet goed oprollen. Maar rol je hem liever strakker op, dan moet je de inhoud allemaal wat kleiner snijden en grotere wraps kopen. Ik heb nog een paar wraps in de koelkast liggen en misschien ga ik die wel beleggen met gewokte groente, ook heel erg lekker! En overigens niet alleen lekker als diner, maar ook als lunch!

IMG_5455kopie

X Malou

 

2 gedachtes over “Food: snelle zalm wraps

  1. Hi! I would like to invite you to check out our site mytaste.be . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

Geef een reactie

