Work out: Trainen bij Tjeerd II

Foto 08-07-14 15 13 06

Voor degenen die het nog niet weten: ik ben weer met mijn billen van de bank afgekomen en begonnen met trainen. Buitentraining. Ik train tegenwoordig op maandagavond in de duinen bij Tjeerd met een paar hele gezellige meiden en heren. Het werd ook wel tijd dat ik eens van die bank af ging komen, en hoewel ik voor de zomer strak wilde zijn.. en dat dus finaal is mislukt, ga ik er nu maar voor dat ik niet meer stop met sporten en vanaf nu dus altijd fit en strak wil zijn (ehh.. voor nu worden). Ik voel dat het trainen echt iets voor mij is. Ik ben er zin in, het is gezellig en er let iemand op mij. Dat is wat ik nodig heb.

Vorige week was ik voor het eerst en de dag erna voelde ik wel aan mijn lijf dat ik gesport had, maar de spierpijn was nog niet te bekennen. De dag erna wel. Gelukkig moest ik werken (lees: trap op, trap af in de schoenenwinkel) en liep ik daardoor de spierpijn er een beetje uit.

Vol goede moed ging ik gisteravond meteen na mijn werk door naar Middenduin. Ik nam dit keer Kris (collega) mee, en ook zij is om: elke week komt zij vanaf nu ook trainen bij Tjeerd. Super gezellig! Allereerst raakte ik deze keer weer de weg kwijt, maar na een telefoontje naar Tjeerd waren we binnen twee minuten op plaats van bestemming. We begonnen met een opwarming, het lijf lekker warm maken (hoewel Kris en ik dat wel waren door onze fietstocht) en daarna een stukje rennen. Ik mopperde alweer, want als ik iets niet leuk vind.. dan is het wel rennen. Kleine afstanden gaat nog wel, maar hoe langer.. hoe meer ik ertegenop zie. Maar goed, als Tjeerd zegt dat het moet.. dan moet het maar!

Daarna circuitje met het hele clubje. We hebben onze rugspieren getraind, buikspieren, gebalanceerd op een bal (eigenlijk geen idee waar het goed voor is, ook buikspieren?) en nog een aantal oefeningen. De oefeningen vind ik leuk! Heerlijk om mijn spieren te voelen verzuren, dan weet ik tenminste dat ik het goed doe. Daarna weer een stukje rennen, verdorie.

Vervolgens liepen wij een stukje verder en daar kwam Tjeerd met de volgende training: 1,6 km hardlopen. Haha, ik had niet moeten mopperen.. want dit werd nog veel erger. Het was een interval training, om de 200 meter versnellen en weer rustig joggen. Ik heb getierd onderweg, maar natuurlijk behaalde ook ik de einstreep. Weer terug deden we nog wat squat-oefeningen en als klap op de vuurpijl: weer het rondje van 1,6 km hardlopen. Maar dan om de 200 meter 5 squats of push-ups. Haha, daar gingen we.. met de moed in onze schoenen. En na een aantal minuten waren we klaar. Ik voelde mij voldaan. Want zonder dat iemand er druk achter zet, had ik niet die tweede 1,6 km hardgelopen. Dan had ik gedacht: bekijk het maar! Het was weer een heerlijke training.

En nu: the day after.. Vanochtend in bed was ik voor mijn gevoel heel stijf, maar zodra ik uit bed was, viel dit hartstikke mee. Ik voel me goed! En natuurlijk voel ik mijn binnenbeenspieren en bilspieren wel, maar dat is ook wel weer lekker. Volgende week geen training, maar die week erna wel. Ik heb er nu al zin in!

Oh, en met het minder snoepen en gezonder eten gaat het goed. Er is al iets meer dan een kilo af, maar ik moet nog vijf kilo tot mijn streefgewicht. Komt goed!

Foto 08-07-14 15 13 15
Foto 08-07-14 15 13 29

X Malou

Geef een reactie

