Drinks: Hugo time

IMG_5183kopie
Werkelijk waar overal lees ik dat Hugo ‘het’ drankje van afgelopen zomer was, en blijkbaar heb ik toen onder een steen geleefd. Ik had tot een paar weken geleden nog nooit van Hugo gehoord, maar inmiddels hou ik van Hugo. Een paar weken geleden at ik samen met mijn schoonouders een hapje op het strand en mijn schoonmoeder dronk een Hugo. Het zag er heel fancy uit en toen ik een paar dagen later op het strand te vinden was voor een drankje in de avond, nam ik ook een Hugo. Heerlijk! Ik wist niet wat de ingredienten voor dit perfecte drankje waren en een aantal dagen later verscheen er bij Uit Paulines Keuken een blogpost over Hugo’s.

Wat heb je allemaal nodig voor 1 glas?

  • 30 ml vlierbloesemsiroop
  • 120 ml prosecco
  • 30 ml spa rood/groen
  • 1 schijfje limoen
  • takje munt
  • ijsklontjes

Ik heb het mij veel makkelijker gemaakt. Ik hoorde van mijn broer, die bij Bloomingdale werkt, dat zij het schenken uit een fles. Dat is natuurlijk ook een goed idee, veel makkelijker dan zelf lopen knoeien en mixen (hoewel ik dat wel een keer wil proberen, misschien is het wel nog lekkerder). En ook bij mijn schoonouders in de achtertuin kwamen ze met een fles Hugo aanzetten. Lekker! Ik weet niet hoe ik hem op het strand heb gedronken, maar ik gok ook uit een fles.

Dus, wat heb je allemaal nodig voor mijn Hugo?

  • fles Hugo (verkrijgbaar bij Albert Heijn)
  • schijfje limoen
  • takje munt
  • ijsklontjes

Toch een stuk makkelijker, en echt heerlijk! Probeer het eens uit. Het is zoet, maar niet te zoet. Ik hou helemaal niet van zoete wijn, maar Hugo is er echt niet mee te vergelijken. En.. Geniet! Maar drinkt met mate 😉

IMG_5187kopie

IMG_5194kopie

IMG_5195kopie

X Malou

Geef een reactie

