Zomervakantie

Schermafbeelding 2014-07-01 om 23.15.48

En hoewel het nog niet echt zo voelt, is het wel zo: ik heb zomervakantie. Waarom het nog niet zo voelt? Omdat ik nu, op 1 juli, nog twee cijfers terug moet krijgen. Één cijfer op mijn propedeuse van de HBO Logopedie te halen (heb ik gehaald! Whiehoeee, voor het eerst in mn leven mijn P in één keer gehaald), en nog één cijfer van een paper van de master van Logopediewetenschap. Ik ben niet zenuwachtig, maar het zou wel lekker zijn als ik gewoon zeker wist dat ik het gehaald zou hebben. Er valt dan toch weer even wat van je schouders af. Ondertussen is het alweer 5 juli, heb ik mijn echte laatste schooldag gehad en voelt het al iets meer als vakantie dan afgelopen week.

En ook al heb ik vakantie, het echte leven gaat gewoon door. Ik heb geen school aan mijn hoofd en dat begint eind augustus alweer. Het echte leven dat nu aan de orde is draait om oppassen en werken. Ik pas twee dagen in de week op, heerlijk vind ik dat. In tegenstelling tot veel vriendinnen van mij hou ik van baby’s en kinderen. Ik pas op een baby van bijna vier maanden, daar kan ik heerlijk mee knuffelen, hem lekker de fles geven en natuurlijk ook de poepluiers verschonen. Ik pas op een meisje van vier jaar en zij is heel erg lief. Niet alleen lief voor mij, maar ook voor haar broertje (lees: baby) en grotere broer. Want ik pas ook op haar grotere broer van 10 jaar. Ik kom de dagen wel door met opmerkingen als ‘Oranje is niet van Nederland, oranje is van ING’ (Lieve, 4 jaar). Ik vroeg van wie ze dat had gehoord, ‘gewoon van de tv’.. Haha, heerlijk toch! Een gezellige boel en ik geniet ervan.

De overige dagen ben ik op mijn werk te vinden. Lekker schoenen verkopen. We zijn nu in een fase van chaos. Het is sale, en alle nieuwe spullen komen binnen. Soms is het net alsof wij gaan verhuizen, en menig klant vraagt dan ook wel eens of wij weggaan. Nee, mevrouw.. Er komen juist allemaal nieuwe spullen binnen, vandaar al die dozen in de winkel. Het is nooit echt netjes dan, en hoe leuk je er ook uit ziet aan het begin van de dag.. Hoe verlept en bezweet je er wel eens bij loopt aan het einde van de dag. Ach, we werken hard voor ons geld en zijn blij als eind augustus de hele nieuwe collectie weer op de planken staat.

Maar ik werk niet alleen hoor, ik ben ook wat dagen vrij. Ben onder andere druk met de voorbereidingen van het kamp voor de eerstejaars Logopedie. Ik zit in de pr-commissie van mijn eigen opleiding en heb er zelf voor gekozen dit jaar het kamp te organiseren met nog twee anderen. Het wordt ontzettend leuk, maar er gaat wel veel werk inzitten. Onder andere het bedenken van een kampdans wat voor aankomende week in de planning staat. Verder moeten er nog een paar leuke spellen worden bedacht, en avondactiviteiten. Gaat allemaal wel lukken, heb al to-do lijstjes gemaakt en werk alles volgens schema af.

Ook is het tijd om echt vakantie te vieren. Eind juli gaan wij op een cruiseschip richting Noord-Europa. Op dit moment is het hetzelfde weer als hier in Nederland, dus hopen dat ze dat vasthouden in het hoge noorden. Het zal er niet tropisch zijn, maar een zonnetje overdag is wel lekker. Ik ben heel erg benieuwd verder. Benieuwd naar het schip, maar ook naar de cultuur en de taal. Het eten en het shoppen daar, en alle activiteiten die wij overdag gaan beleven. Er is wifi op de boot, dus tegen die tijd zullen er zeker updates online komen!

En als wij terug komen, gaan we twee dagen later meteen naar Spanje. Voor nog twee weken zon. Zon, strand, eten en relaxen. Ook heel erg veel zin in. We kunnen nu al fantaseren over wat we allemaal gaan doen, gewoon omdat we het er al zo goed kennen. We kunnen bijna per dag uitstippelen wat we gaan doen, erg toch?

Ook moet ik nog onze slaapkamer schilderen, want daar is de muur lelijk geworden door waterschade en wil ik tegelijkertijd een muur gaan voorzien van posters in lijsten. Dennis vind het een ontzettend leuk idee, en we hebben al een paar leuke posters uitgezocht. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zodra het af is, zal ik zeker wat foto’s maken!

Ik hoop dat jullie net zulke leuke vakantieplannen hebben als ik, laten jullie het mij weten?

X Malou

Geef een reactie

