Work out: Bootcamp

Schermafbeelding 2014-06-30 om 21.25.41

Een paar maanden geleden kon je hier elke week een update vinden van mijn hardloopbezigheden. De blogposts zijn verdwenen. Dacht ik eerst nog dat mijn blog een stok achter de deur zou zijn, bleek dat helemaal niet zo zijn. Ik vind hardlopen gewoon niet zo leuk, en als ik iets niet leuk vind.. dan hou ik het ook niet vol! Tijd voor iets anders..

Aangezien de kilo’tjes die er toen af waren, er nu gewoon weer aanzitten.. was het tijd voor iets anders! Ik zat er aan te denken om weer een dansschool te zoeken en weer een uurtje in de week te gaan dansen. Maar ja, waar? Het bleek toch niet de goede oplossing te zijn. Totdat wij afgelopen week een barbecue hadden bij Dennis in de achtertuin en daar Tjeerd was. Tjeer Greuter is personal trainer en geeft naast personal training ook buitentraining aan een groep, zogenaamde bootcamp. Ik had al een aantal meiden er heel enthousiast over horen praten en was best wel nieuwsgierig. Na wat wijntjes stapte ik om 23.30 op Tjeerd af en vroeg wat ik allemaal moest kunnen voor zo’n buitentraining; niets. Juist ja. Daar geloofde ik natuurlijk niets van. Maar ik beloofde heb een keer mee te komen doen en misschien wel te blijven doen.

Maandag was het zo ver, 19 uur stond ik in Middenduin in Overveen. Al lekker een half uurtje gefietst, verkeerd uitgekomen en vervolgens nog een kwartier gelopen. Toen kon het echte werk beginnen, buikspieren, XCO, hardlopen, boksen, battle rope en weet ik het allemaal. Ik wist niet dat ik zoveel spieren in mijn lichaam had. Volgende week ben ik er in ieder geval weer bij.

Het is een gemengde training en hij verzint de oefeningen waar je bij staat. De dames sporten met elkaar en de heren sporten met elkaar en je doet het naar eigen kunnen. Maar hij houdt je natuurlijk wel in de gaten, smokkelen is niet mogelijk. Het lekkerste van alles is het buiten trainen. Niet tussen vier muren en naar zo’n schema kijkend van.. ben ik al bij het einde? Nee. Gewoon doorgaan totdat Tjeerd zegt dat je klaar bent. Heerlijk!

Daarnaast gaan we hier thuis lekker beginnen met veel groente eten en fruit eten. Saus en lekkers halen we niet meer in huis. Dat sumer-proof worden, daar had ik waarschijnlijk al in februari mee moeten beginnen.. Maar beter laat dan nooit! Ik voel me hier goed bij.

Ik schrijf dit direct na de work-out.. Ik ben benieuwd of ik morgen (dinsdag) nog kan lopen. Ik hou jullie op de hoogte!

Edit: ik kwam goed mijn bed uit! Bijna geen spierpijn, maar voelde wel aan mijn lijf dat ik hard had gewerkt. Ik moest 30 minuten heen fietsen en ook weer terug. Ik denk dat mijn lijf dat absoluut goed heeft gedaan, ik was van tevoren al lekker warm en daarna heb ik mijn spieren ook weer lekker losgefietst. Misschien klets ik onzin, maar zo voelde het wel. Nu al zin in volgende week!

Schermafbeelding 2014-06-30 om 21.25.31

X Malou

3 gedachtes over “Work out: Bootcamp

Geef een reactie

