Complimentjes

20140625-091401-33241088.jpg
Ik ben soms een raar meisje. Ik vis graag naar complimentjes. Complimentjes zijn leuk, gezellig en ik word er vrolijk en gelukkig van. Niet alleen om te krijgen overigens! Ik vind het ook maar al te fijn om ze te geven. Niets is leuker dan een glimlach op iemand gezicht te zien verschijnen door iets wat jij zojuist hebt gezegd. Ik word daar zelf ook gelukkig van!

Maar hoe kom ik hier nou op.. Laatst gingen Dennis en ik ergens heen en ik had de hele dag nog geen make-up opgedaan, dus deed ik dat nog even snel. Toen we in de lift naar de garage stonden zei ik hardop: ‘Man, wat make-up al niet met je kan doen!’ Waarop Dennis antwoordde: ‘Het komt niet door jouw make-up, het is jouw glimlach. Een glimlach op een vrouw zijn gezicht is de mooiste make-up die zij kan dragen.’ Ehhhh HALLO, waar heb je dat geleerd? Ik smolt en mijn glimlach werd nog groter.

Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen, en ik word er gelukkig van. Ik merk dat als ik aan het lachen wordt gemaakt, ik dat waardeer en mijn blije gevoel nog sterker wordt. We moeten het natuurlijk niet te vaak doen, dan wordt het normaal en daar is dan ook weer niets aan.

Ik merk dat ik complimentjes krijgen het leukst vind als het over iets gaat waar ik echt mijn best voor heb gedaan. Bijvoorbeeld als ik nieuwe kleding heb gekocht, veel tijd besteed heb aan mijn haar of gewoon iets in het huishouden. Als ik drie uur achter elkaar heb gestreken (te lang uitgesteld) dan snak ik naar iemand die tegen mij zegt: ‘Wat fijn dat je dat hebt gedaan!’ De waardering, die wil ik even voelen.

Dit is niet alleen in huis belangrijk, maar ook op het werk. Als ik of iemand anders keihard heeft gewerkt, is het fijn om te horen te krijgen dat anderen dat ook is opgevallen en daar iets over zeggen. Of een kind dat hard heeft lopen zwoegen op een mooie tekening, op dat soort momenten is het echt leuk om een compliment te even of te krijgen.

Strekking van deze lariekoek: geef de ander eens een compliment, vooral als je ziet dat de ander echt hard z’n best heeft gedaan. Is leuk, worden we gelukkig van.

X Malou

2 gedachtes over “Complimentjes

  1. Ik denk dat iedereen het fijn vindt om complimenten te krijgen. Ik heb dat ook met het huishouden; als ik heb gewassen, gestreken, het huis gestofzuigd heb of heb gekookt dan vind ik het altijd fijn als mijn vriend zegt dat ie daar zo blij mee is of dat hij het eten zo lekker vindt. Complimenten geven vind ik overigens ook erg leuk omdat je een ander er zo blij mee maakt.

Geef een reactie

