Het einde van het schooljaar is in zicht..

3e4cdb5b51689cb7bfce13c78bc9a619

Het einde van het schooljaar is in zicht, en ik moet zeggen: ik ben het flink zat. Ik ben moe, hoofdpijn en verkouden. Ik ben toe aan niets doen, niet voor lang natuurlijk. Maar gewoon even niets doen en verstand op nul. Genieten van de dagen thuis, beetje erbij werken en oppassen. Ja, ik kijk ernaar uit.

Dit schooljaar was niet niks. Ik bedacht om twee studies te gaan doen, niet nagedacht over hoe dit in zijn werk zou gaan. Ik klop het nog even af, want nog niet alle cijfers zijn binnen, maar tot nu toe is het goed gegaan. Het doel is om dit jaar mijn propedeuse te halen voor Logopedie en de tentamens van Logopediewetenschap zijn ook bijna allemaal binnen, alleen nog een paper inleveren. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou aflopen. Wél gehoopt. Ik het altijd voor ogen gehouden dat ik het gewoon zou gaan doen. Niet wetend hoe het af zou lopen. Gewoon doen, en we zien wel waar het schip zou stranden. Nou: bij de eindstreep dus. Jaar 1 is zo goed als geslaagd, nu op naar jaar 2.

Niet dat alles van een leien dakje is gegaan hoor. Ik lijk misschien een wonderkind (ahum), maar ben dat echt niet. Op het gebied van cijfers ging het oke, ik haalde niet de hoogst haalbare cijfers.. maar wat wil je? Of beter gezegd: wat wilde ik? Ik wilde ook een leven. Een gezellig en leuk leven. Ik wilde het afgelopen jaar uitgaan, op vakantie, met vriendinnen leuke dingen doen en natuurlijk met Dennis. Wil je een sociaal leven combineren, dan moet je niet voor de hoogst haalbare cijfers gaan. Tenminste, ik niet. Maar tot nu toe (ook even afkloppen): het hele jaar geen hertentamens. Kijk, daar doen we het voor.

Ja en leuke dingen doen met vriendinnen.. met heel veel vriendinnen heb ik ook helemaal niets gedaan. Soms voel ik mij best schuldig. Schuldig naar die lieve vriendinnen, maar ook schuldig naar mijzelf. Ik onthoud mijzelf ervan leuke dingen te doen. Simpelweg omdat ik kei-hard heb moeten leren. Maar ik weet waar ik het voor doe, mijn toekomst. Mijn toekomst als logopedist.

Ook heb ik veel moeten werken. Samenwonen kost immers veel geld en dat moet toch ergens vandaan komen. Ik ging vijf dagen in de week naar school, werkte op zaterdag en twee keer in de maand op zondag. Ik weet niet hoe ik het heb gedaan (oke, verstand op 0 en doorgaan), maar ik voel aan mijn lichaam dat ik nu op ben. Morgen is mijn laatste tentamen en donderdag ben ik vrij. ’s Ochtends heb ik ingepland voor mijn paper van de master en ’s middags: ga ik niets doen en series kijken. Iets waar ik zo naar heb verlangd. Ik heb een nieuwe serie gevonden op Netflix: Breakout Kings en ik denk dat ik heel ver ga komen met de afleveringen.

Dat is dus ook de reden waarom er weinig blogpost online komen: tentamens. Gelukkig zijn ze bijna voorbij!

X Malou

Geef een reactie

