Food: penne pasta met groene asperges

IMG_0526kopie

Wanneer ik die mooie groene asperges in de winkel zie liggen, wil ik er altijd iets mee maken. Overigens had ik ze voor deze maaltijd nog nooit gegeten. Wel wat ik natuurlijk bekend met de witte asperges, en aangezien ik die heerlijk vind, moest het met deze groene ook wel goedkomen. De Allerhande van AH is mijn beste vriend, als er een nieuw magazine in de winkel ligt, neem ik hem meteen mee. Daar stonden ineens allemaal recepten met groene asperges, ook één met penne pasta. Ik las hem door en moest allemaal dingen van Bonduelle in blikjes kopen. Niets daarvan, dat kan ook veel verser! Kijk mee naar mijn overheerlijke pasta.

Nu ik zo’n mooie camera heb, is het ook veel leuker om al mijn maaltijden vast te leggen.. Dus jullie zullen vanaf nu wel vaker foodblogs online zien komen, hopelijk vinden jullie het leuk. Want ik vind het wel heel erg leuk om te delen!

Ingrediënten voor twee personen:

  • Penne pasta, genoeg voor twee personen
  • Groene asperges, een stuk of zes
  • Kleine tomaatjes, stuk of tien
  • Rode paprika
  • Ui
  • Knoflook
  • Gezeefde tomaten (pakje van Heinz)
  • Zonnebloemolie
  • Peper & zout
  • Chili flakes
  • Verse basilicum
  • Parmezaanse kaas

Kook de pasta zoals aangegeven op het pak. Bij de AH kreeg je een tijdje geleden een blauw voedingswijzer bakje, zodat je precies af kon meten hoeveel pasta of rijst je per persoon nodig hebt. Er is ook een maat voor penne, dus die heb ik aangehouden. Meestal als ik met z’n twee eet, maak ik een half pak. Maar en half pak is eigenlijk altijd te veel. De groene asperges, daar moet het kontje nog van af. Ik heb van mijn vader geleerd dat waar het kontje breekt, dat dat er precies af moet. Dus niks snijden, maar breken! Vervolgens snij je de asperges in vier stukjes, doe ze in een kom met olie, peper en zout en hussel het om. Laat de grillpan heet worden en grill de asperges in ongeveer vier minuten dat ze aan beide kanten goudbruin zijn.

IMG_0535kopie

Snij de paprika, ui en knoflook fijn en fruit dit aan in een wok (wat voor pan gebruiken jullie altijd voor de pasta?). Als het lekker aangebakken is, kun je de gezeefde tomaten toevoegen. Zet het vuur zacht en laat het twintig minuten zachtjes pruttelen, roeren hoeft niet! Voeg voor de smaak nog peper, zout en chili flakes toe. Of andere kruiden die je lekker vindt door de pastasaus. Wanneer de saus lang genoeg heeft geprutteld kun je de pasta toevoegen en de groene asperge stukjes. Serveer de pasta met parmezaanse kaas en verse basilicum.

IMG_0542kopie

IMG_0543kopie

Eet smakelijk!

X Malou

Een gedachte over “Food: penne pasta met groene asperges

Geef een reactie

