Vakantie plannen

003b05c7a393472ff42ce55213674954

 

Tamariu, Costa Brava

Van vakantieadressen zoeken word ik altijd heel erg blij. En hoewel Dennis en ik natuurlijk met mijn ouders naar Noord-Europa gaan, wilden wij ook nog samen op vakantie. Na een jaar hard werken en studeren, hebben wij dat wel verdiend. En wat is er nu lekkerder dan met zijn twee op vakantie gaan.

Omdat Dennis zijn master versneld doet, en dus maar vier weken zomervakantie heeft van school. Moeten wij in die vier weken op vakantie. Met mijn ouders gaan we al acht dagen, dus heel veel blijft er niet meer over. We hadden nog 13 dagen de tijd om op vakantie te gaan en met die gedachte in mijn achterhoofd, ben ik opzoek gegaan naar een vakantieadres.

Drie jaar geleden hebben Dennis en ik een tent gekocht, en daarmee zijn we één keer naar Spanje geweest en hebben er twee keer in Nederland mee gekampeerd. De tent is luxe, groot en makkelijk op te zetten. We hebben alle spulletjes die erbij horen gekocht, en wij kamperen echt luxe. Maar 13 dagen.. is dat niet te kort voor kamperen? Ik ging voor dit seizoen op zoek naar iets anders, een leuke Bed & Breakfast.

Maar waar op het internet begin je? Ik wil geen suffe Spaanse stoffige B&B (dat we naar Spanje gingen, dat stond al vast. Heerlijk land is dat!). Ik typte op google ‘hippe bed and breakfast Spanje’ in en kwam al gauw op de website Bijzonder Plekje. Een fijne overzichtelijke website met de leukste B&B’s. Al gauw werd ik verliefd op de Bed en Breakfast in Chipiona. B&B Chipibeach Chez Flo in het zuidelijkste puntje van Spanje zag er hip, trendy en heel nieuw uit. Het is van Vlaamse eigenaren, en het huis heeft vier kamers. Ik was opslag verliefd. Wat wilde ik daar graag heen. Zonder ook maar te kijken hoe wij daar zouden moeten komen heb ik een mail gestuurd of het nog beschikbaar was. Ik kreeg razendsnel een reactie (fijn!) en het bleek dat wij nog voor negen dagen terecht konden. Hmm, dat is niet heel lang. Maar eigenlijk wel voldoende, en deze kans wilde ik niet laten schieten.

ChipiBeach - B&B Chez Flo

ChipiBeach - B&B Chez Flo

ChipiBeach - B&B Chez Flo

Op mijn roze wolk zocht ik uit hoe wij erheen konden vliegen. Het dichtstbijzijnde vliegveld was Jerez de la Frontera, maar daar konden we alleen vanaf Dusseldorf heenvliegen en met Ryan Air. En niet om lullig te doen over Ryan Air, want heel veel mensen vliegen met deze maatschappij. Maar ik heb daar één keer mee gevlogen met Debbie naar Sevilla, en toen heb ik gezworen dat nooit meer te doen. Het opstijgen en landen was een crime, en durf nooit meer daar in een vliegtuig te stappen. En de gedachte dat je geen eigen stoelplaatsen hebt.. nee, niets voor mij. En nu was het ook niet handig om vanaf Haarlem eerst met de trein naar Dusseldorf te gaan.

Vanaf Amsterdam konden we vliegen op Sevilla (120 km van de B&B), lekker met Transavia. De tickets waren niet goedkoop, maar dat maakte niet uit. Daarentegen was de B&B per overnachting €75, inclusief ontbijt! Nu nog van Sevilla naar de B&B komen, en daar begon de ellende. De eigenaren wilden ons wel komen ophalen en wegbrengen, maar dat was wel tegen een pittige prijs. Begrijpelijk, zij moeten er ook tijd en benzine instoppen. Een auto huren is ook duur, omdat Dennis en ik onder de 25 jaar zijn moet het huurbedrijf een hogere verzekering regelen (ook al heeft Dennis al vijf jaar zijn rijbewijs). Voor negen dagen een piepkleine auto voor €600.. Het hield ons allemaal een beetje tegen. De recensies over de verschillende huurbedrijven waren ook niet lovend, en ik durfde bijna geen auto meer te huren.

Van Dennis moest ik er een nachtje over slapen, dat helpt. En inderdaad, ik werd wakker en besefte dat ik het nu al niet meer leuk vond. En er echt geen zin meer in had. Ik wilde dat alles soepel zou verlopen, en dat we niet voor onverwachte verassingen kwamen te staan. Ik surfte naar de website van Mas Patoxas (camping in Spanje waar we al eens geweest zijn, en Dennis ongeveer zijn hele jeugd) en keek of wij daar nog dertien dagen terecht konden. En ja hoor, dat was nog vrij. Ik boekte en haalde opgelucht adem.

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.43.26

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.42.58

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.41.59

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.39.12

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.36.10

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.35.45

Schermafbeelding 2014-05-29 om 09.35.19

We gaan lekker dertien dagen naar Spanje. Met de tent. En de auto. Met een koelbox. Lekker burgerlijk, maar oh zo heerlijk. Ik verheug mij er nu al op. Kan niet wachten om met de auto naar de kleine strandjes te gaan, de lekkerste tapas te eten en lekker de bbq-en en uit eten te gaan. Genieten van het mooie weer en de lekkere wijntjes. Dertien dagen is niet bijster veel, maar genoef. Genoeg om heerlijk te genieten. Wij hebben er zin in!

X Malou

Geef een reactie

