Personal: Favoriete series

Schermafbeelding 2014-05-19 om 22.11.19

Als ik eenmaal met een goede serie in aanraking ben gekomen, dan kan ik er niet mee stoppen. Toen Dennis en ik net verkering hadden, waren we verslaafd aan Prison Break. Ik weet het nog precies. Op dinsdag hadden we altijd een stuk of drie tussenuren achter elkaar. We gingen altijd naar zijn huis, aten daar een tosti (moesten we wachten totdat Mario het journaal tussen de middag had afgekeken) en konden we weer een aflevering Prison Break kijken. Dennis had alles op dvd en wat was dat een goede serie. Soms zet ik nu nog wel eens een aflevering op, jammer alleen dat ik al weet hoe alles loopt. Dan vind ik het altijd minder leuk, net zoiets als een boek voor de tweede keer lezen. Dat zou ik ook nooit doen.

Daarnaast ben ik al mijn hele leven (nouja, sinds de eerste aflevering) fan van Grey’s Aanatomy. Een ziekenhuis serie met een vleugje romantiek en drama. Ik keek het al op de middelbare school met Lotte en eigenlijk is dat nooit gestopt. Ik mis wel eens wat afleveringen, maar Grey’s Anatomy is wel de enige serie die ik helemaal op dvd heb. En ik moet zeggen, als ik ziek ben.. of een baaldag heb, dan haal ik zo weer de dvd’s tevoorschijn en kijk ik ze van voor naar achteren! Dus dat over de tweede keer kijken gaat niet altijd op.

Door Kelly en Lotte ben ik overigens ook fan van Sex and the City. Toen we met zijn drie naar de eerste film in de bioscoop gingen, had ik nog nooit SATC gekeken. Hoe was het mogelijk! Nadat we naar de film zijn geweest heb ik heel snel de hele dvdbox bekeken en was ik weer helemaal bij. Als er één dvdbox is die ik nog graag zou willen hebben, dan is het die van SATC wel. Ook de films heb ik al verschillende keren gezien, heeeerlijk die humor!

Sinds wij Netflix hebben, kijken we ook veel meer series. Heerlijk, hoef je die dvdboxen ook niet meer aan te schaffen en downloaden is nu ook zo 2013. We hebben The Unit gekeken, Homeland, White Collar.. En binnenkort wil ik gaan beginnen aan Orange is the new Black. Volgens mij gaat dat over een vrouwengevangenis en na Celblok H (ook zo geweldig) te hebben gezien op SBS6 ben ik daar enorm in geinteresserd, misschien is het wel wat! Maar eerst school, want die series kijken slurpt bij mij altijd een hele hoop tijd.

Als laatste ben ik ook dol op Flikken Maastricht, heerlijk vermaak op de vrijdagavond. Het is niet altijd even realistisch en de acteerkunsten van de Nederlandse spelers is ook niet altijd je van het, maar ik vermaak me. Heerlijke avondjes zijn dat altijd met Dennis op de bank! En natuurlijk GTST, maar dat telt niet als echte serie. Daar kun je zo een hele week van missen, en dan snap je het nog steeds.

Hebben jullie nog leuke suggesties voor series? Ik hou niet echt van meisje meisje series, met New Girl maak je mij bijvoorbeeld echt niet blij. Misschien omdat ik er de tijd niet voor neem. Maar ik hou meer van spannende series. Het liefst met politie of secret agents (haha).

X Malou

 

4 gedachtes over “Personal: Favoriete series

  1. Breaking Bad!!!!! En voor een Nederlandse serie vind ik Penoza wel goed. (Luther is vernoemd naar iemand uit die serie haha). Vallen allebei zeker niet onder de categorie New Girl series haha, daar hou ik zelf ook niet zo van. Ik zal orange is the new black ook eens downloaden.

  2. Penoza echt een aanrader! Wel de vorige seizoenen terugkijken als ik jou was 🙂 En white collar, greys anatomy en SATC zijn ook mijn favorieten! Vind het heeerlijk:D

Geef een reactie

