City: Hipshops Haarlem

Schermafbeelding 2014-05-19 om 21.00.43

Haarlem, mijn geboorteplaats en woonplaats. Ik zou nooit meer ergens anders heen willen en ook winkelen vind ik moeilijk in een stad anders dan mijn eigen vertrouwde Haarlem. Ik weet waar ik de lekkerste koffie kan drinken, ik weet waar ik de lekkerste broodjes moet eten, kan dineren en ook weet ik de lekkerste cocktails en wijntjes te vinden (en zelfs bier). Ik weet waar ik moet winkelen voor kleding, schoenen en beauty. Ook weet ik de geweldigste woonwinkels te vinden en de zaterdagmarkt is ook altijd gezellig. We hebben ook heel wat kleine boetiekjes die wat minder bekend zijn en in de kleine straatjes zitten. Zij hebben hun krachten gebundeld en hebben speciaal een route uitgestippeld om langs alle ‘Hip Shops’ te komen.

Met de handige winkelroute kom je in de kleinere, (deels) onbekende straatjes en maak je kennis met hele leuke winkels. Je kunt de route downloaden vanaf de site van HipShops en zo de route bewandelen. Ruim dertig zelfstandige ondernemers hebben dit initiatief opgezet en afgelopen donderdag was de lancering van HipShops op de grote markt en dat ging gepaard met heel veel ballonen.

10299092_731081356936600_4599009715352642795_n

Foto: Txell Alarcon
Wat HipShops zelf zegt over het concept:
‘Ze onderscheiden zich graag met een uniek winkelaanbod, een prettige en originele sfeer, persoonlijke service en ongekende passie. Van Dutch Design woonaccessoires, Scandinavische damesmode, Italiaanse mannenmode, duurzame fashion, jong Nederlands ontwerptalent tot ambachtelijk gemaakte chocolade; je vindt het bij de unieke ondernemers van de Hipshops Haarlem route! En voor tussen het shoppen door verklappen we de tofste lunchrooms in town voor een heerlijke lunch of diner. Enjoy!’

En daar ben ik het volledig mee eens, de winkels onderscheiden zich van de rest van de grote ketens en dat maakt het winkelen alleen maar leuker. Ik heb er al een aantal favoriete winkels tussen zitten, zoals Dennis Living, een hele fijne woonwinkel. De mooiste muren, voor de gekste behangetjes. Durf, voor de leukste woonaccessoires. Sneak up, voor de meest gave sneakers. En Jansje voor de leuke hebbedingetjes en een lekker stuk taart, allemaal verzorg door opgeleide mensen met een beperking.

Schermafbeelding 2014-05-19 om 21.20.05

Kijk eens op de site van HipsShops en bewandel eens de route, ik kan hem je aanraden! Is weer eens iets anders dan die Grote Houstraat (maar sla je Shuz by Vollaerts niet over? haha).

X Malou

 

 

Geef een reactie

