Vriendinnen

20140516-195418.jpg

That moment you have been away from your best friend forever, but the moment you reconnect its like you never left.

A best friend is someone who knows all about you and loves you anyway. 

As we grow up, we realize it becomes less important to have a ton of friends, and more important to have real ones. 

Good friends are like stars. You don’t always see them, but you know they’re always there. 

Als ik heel eerlijk ben tegenover mijzelf, ben ik niet zo goed met vriendinnen. En vanuit mijn opzicht vind ik dat helemaal niet erg, of negatief.. Maar een ander vindt dit soms wel heel erg vervelend. Ik heb heel veel vriendinnen, maar ik spreek ze nooit iedere dag. Daar bedoel ik mee, ik heb geen enkele vriendin die ik echt elke dag spreek of zie. Ik kan dat niet..

Veel vriendinnen van mij weten dat ik geen prater ben op whatsapp, e-mail, of aan de telefoon. Spreek met mij maar gewoon een keer af in real life en na drie uur zijn we nog niet uitgekletst.

Ik heb er ‘vroeger’ al verschillende ruzies en gedoe over gehad. Ik mail niet snel genoeg terug, feliciteerde iemand niet op Facebook, laat het afweten op whatsapp terwijl ik het wel gelezen heb.. Jaaaa I know! Maar ik hecht er gewoon geen waarde aan. Wel aan vriendinnen, elkaar zien en dus met elkaar afspreken. Maar whatsapp? E-mail? Facebook felicitaties? Nee. Spreek met mij maar af om te lunchen, kom thuis bij mij langs, of ik bij jou en ik stuur je wel een kaart met jouw verjaardag, of kom gewoon gezellig een borrel doen.

En dat is ook de manier waarop ik het leuk vind. Ik kan genieten van middagen en avonden met vriendinnen. En hoewel ik het druk heb met school en in het weekend veel werk, wil ik er wel tijd voor vrijmaken. Dit lukt niet altijd, maar ik doe mijn uiterste best! Ik hou van samen koken, en vooral het samen opeten en eigenlijk veel te veel kletsen onder het eten dat het alweer koud is als ik het net op wilde gaan eten. Ik hou van samen uiteten gaan, genieten van de kleine dingen, samen winkelen, verjaardagen, borrels, feestjes.. Ja, voor feestjes ben ik altijd in! Samen naar bevrijdingspop, Haarlem Jazz, noem het maar op!

De één weet het, de ander komt er achter dat ik zo ben.. En daar moet je ook maar mee kunnen dealen. Gelukkig heb ik veel vriendinnen die dat kunnen, en die weten dat ze niet met hele whatsapp gesprekken bij mij aan moeten komen. En dat waardeer ik! En ook al spreek ik mijn vriendinnen niet iedere dag.. Ik weet dat als ik plezier wil hebben, met iemand wil praten, of als er ooit iets ergs gebeurt, dat zij er voor mij zijn. Of die vriendinnen nou 15 zijn, of in de 40 (en natuurlijk alles ertussen in). Ik weet ze te vinden!

En daar wil ik jullie voor bedanken, voor de tijden die ik met mijn vriendinnen heb beleefd. Van basisschool, naar middelbare school. Mijn tijd op de universiteit, en de tijd die ik nu besteed op het HBO en de universiteit. Voor de gezelligheid tijdens dansen, maar ook na dansen. Voor de dingen in mijn vrije tijd, maar ook op het werk. Maar ook voor de tijd die nog gaat komen. De leuke feestjes, de housewarmings als iedereen op zichzelf gaat of gaat samenwonen, wie weet komen er ooit nog bruiloften en kinderen. Ik verheug me nu al op die tijd die gaat komen. Mijn vriendinnen weten wie zij zijn, i love you.

X Malou

2 gedachtes over “Vriendinnen

  1. Haha, soooo true! Ik heb je een week geleden iets gestuurd, nooit antwoord gehad. Gelukkig kunnen we in het echt wel fijn kletsen, snel weeeer? Sushi!!!!

Geef een reactie

