Trend: TOMS, One for One

Schermafbeelding 2014-05-12 om 17.38.33

Het concept van TOMS staat al een paar jaar op de kaart, maar sinds dit seizoen verkopen wij het ook bij Shuz. Vorig jaar zag ik ze al eens bij mensen aan hun voeten voorbijkomen en ook in verschillende kledingwinkels werden de schoenen verkocht. Blake Mycoskie is de oprichter van TOMS en bedacht het concept om TOMS heen. Voor elk paar schoenen dat wordt verkocht, wordt er ook een paar aan een kind in nood geschonken. Ook hebben zij sinds 2011 een brillen lijn, ook hiervoor geldt dat er iets voor mensen in nood wordt teruggegaan als iemand een bril koopt. TOMS helpt namelijk bij het herstellen van het gezichtsvermogen van iemand in nood. One for One.

TOMS zorgt inmiddels niet alleen voor schoenen en een goed gezichtsvermogen, maar zorgen wereldwijd ook voor betere gezondheidszorg, onderwijs en economische kansen voor kinderen en de gemeenschap waarin zij leven. Ook verkopen zij koffie, TOMS Roasting Co, en voor iedere zak koffie die je koopt, geven zij een week schoon water aan een mens in nood. De koffie is volgens mij alleen nog niet in Nederland te verkrijgen, wel al in Engeland en de Verenigde Staten.

TOMS heeft op dit moment al meer dan 10 miljoen paar nieuwe schoenen geschonken in nood, en dit worden er iedere dag meer. De schoenen zijn perfect geschikt voor in de zomer, zijn verkrijgbaar in hele leuke designs en zitten goed om de voet heen. Ik heb de brede voeten, en daarom geen paar in de kast staan. Maar als je eens in een winkel bent waar ze ze verkopen, trek ze gewoon eens aan. Ze staan leuk onder een skinny jeans, maar van de zomer ook onder een shortje. Yes, ik ben fan! Vooral de leuke prints doen het hem, hoewel ze ook te koop zijn in andere kleuren.

Niet alleen platte schoenen zijn verkrijgbaar, maar ook wedges. En natuurlijk de zonnebrillen, ik vond de modellen niet heel erg leuk, dus heb hier geen voorbeelden van. Maar kijk gerust eens op de site van TOMS. Voor nu mijn favorieten op een rij!

 

Schermafbeelding 2014-05-12 om 17.42.37

Earth day classics €49,95 – Classics met paradijsvogels €49,95

Schermafbeelding 2014-05-12 om 17.43.48

Classics blauw €44,95 – Washed camo classics €49,95

 

 

 

Schermafbeelding 2014-05-12 om 17.44.50

University navy rope classics €49,95 – Leopard classics €49,95

 

Schermafbeelding 2014-05-12 om 17.46.07

Multi oahu classics €49,95 – Silver glitter classics €49,95

 

Schermafbeelding 2014-05-12 om 17.47.08

Wedges gehaakt naturel €69,95 – Wedges blauw met paradijsvogels €64,95

En, wat vinden jullie ervan? Ze zijn in ieder geval niet duur, en je maakt er een ander kind ook heel erg gelukkig mee. Als ze dan ook nog eens goed zitten en leuk eruit zien, dat zie ik alleen maar plusjes en raad ik jullie dan ook zeker aan om ze eens te gaan passen! Je kunt ze bestellen via de site van TOMS, maar zijn ook via andere webshops verkrijgbaar. Nu nog een breedtemaat, zodat ik er ook in kan. Welke ik dan zou kiezen? De multi oahu classics, die vind ik zo vrolijk! Bij Amedee, kledingwinkel in Haarlem, heb ik gezien dat ze van deze print ook wedges verkopen. Op internet kon ik ze niet vinden, maar ahhh die waren leuk! Nou ik ben benieuwd naar jullie mening, misschien heb je wel al een paar in de kast staan?

toms-wedge-oahu-blue-ikat-feature-sneaker-boutique-las-vegas-3

Toms-Wedge-Oahu-Blue-Ikat-Feature-Sneaker-Boutique-Las-Vegas-2

Toch wel gevonden, maar alleen plaatjes. Deze vind ik zo vrolijk!

X Malou

4 gedachtes over “Trend: TOMS, One for One

  1. Ik heb afgelopen vrijdag in de TOMS winkel in Amsterdam (zit in de negen straatjes) 2 paar gekocht, mijne waren ook wel aan vervanging toe. Ze zitten ZO lekker! De winkel was sowieso wel leuk, kunt er nog een kopje koffie drinken en heel aardig personeel 🙂

Geef een reactie

