50 random facts about me

20140507-225400.jpg

Op een persoonlijk blog, horen natuurlijk persoonlijke verhalen. Vandaag eens iets anders, 50 feiten over mij die je waarschijnlijk nog niet wist. Of misschien wel wist, maar dan word je er nog een keer aan herinnerd. Veel plezier met lezen, en ik ga er even 50 feiten uitpersen. Ik ben trouwens benieuwd hoe ver ik kom..

1. Eigenlijk zou ik Merel heten, maar mijn ouders hebben toch uiteindelijk voor Malou gekozen. Ik vind Merel echt een ontzettend leuke naam, en soms vind ik het jammer dat ik echt niet zo heet. Hoewel, mijn nichtje heet Merel, ben toch blij dat die naam in de familie zit.

2. Als ik een jongen zou zijn, dan zou ik Martijn heten.

3. Mijn tweede naam is Lisette, niet echt een speciale doopnaam he? Vaak krijgen kinderen een tweede naam naar de naam van hun opa, of oma, of iemand anders in de familie. Ik niet. Ik ben vernoemd naar de kraamverzorgster, verloskundige of vroedvrouw? Ik weet het eigenlijk niet eens meer zo goed. Mahaammm, help eens? Mijn broertjes’ tweede naam is overigens gewoon Paul, vernoemd naar mijn vader. Kijk, toen begrepen ze het ineens. HAHA, nee grapje ouders.

4. Ik ben gedoopt. Verder heb ik helemaal niets met de kerk.

5. Oh ja, toch wel. Vroeger gingen we kerstavond naar de kerk. Ik vond het geweldig, overigens alleen om de liedjes te zingen hoor, ik zong ze allemaal uit volle borst mee. Fijnste moment van Kerst.

6. Ik ben in 1991 geboren in Haarlem, in het ziekenhuis. En de nacht dat mijn ouders naar het ziekenhuis moesten, toen ijzelde het. Oeehhh, spannend.

7. Ik heb wel vijf verschillende kinderkamers gehad. Of nee, niet verschillende kamers, maar wel verschillende inrichtingen. Iedere keer bedachten mijn moeder en ik weer iets leuks, en kon mijn vader weer aan de slag met een leuk behangetje of een pot verf. Heerlijk dat mijn vader dat allemaal kan en het ook heel erg leuk vindt!

8. Ik heb dus een broer, maar dat wisten jullie al.

9. Mijn ouders wonen praktisch om te hoek. Niet met voorbedachte raden, maar gewoon omdat het zo uitkwam. En eigenlijk ga ik helemaal niet vaak langs en komen mijn ouders ook helemaal niet vaak bij mij langs. Helemaal niet erg, dat gaat gewoon vanzelf. We hebben het druk, en spreken af als we tijd hebben.

20140507-225412.jpg

10. Ik heb een labrador, of nee. Mijn ouders hebben een labrador, maar hij voelt wel als mijn hond. Zijn naam is Hunter en is de liefste labrador ever.

11. Ik ben ongelooflijk trots op mijn moeder. Nadat ze twintig jaar bij het postkantoor heeft gewerkt en nog eens bijna tien jaar op de markt heeft gewerkt, is ze haar eigen administratiekantoor begonnen: http://www.petrameeuwes.nl. Het gaat super goed, en dat maakt mij als dochter heel erg trots.

12. Toen ik uit huis ging, hebben mijn ouders meteen het huis laten verbouwen. Gevolg: ik heb daar geen slaapkamer meer en dat vind ik helemaal niet erg. Mijn moeder en ik krijgen vaker de vraag: ‘Maar dan kun je helemaal nooit meer terug?’ Dat klopt, en dat is toch ook niet de bedoeling als je gaat samenwonen?

13. En als ik echt terug naar huis moet, dan kan dat altijd.

14. Ik heb tien jaar gedanst, daarna ben ik er op de sportschool achtergekomen dat ik niet van sportscholen hou en nu doen ik niets. Luierik.

15. Vroeger zat ik op zangles, en dat was super leuk. Diep in mijn hart zou ik nog steeds wel op een koor willen. Gewoon waar ze leuke top 40 liedjes zingen, gezellig met meiden en jongens onder elkaar. Zou dat ergens in de buurt van Haarlem bestaan?

16. Toen ik op de middelbare school zat, was het afzien. Ik dacht dat ik nooit van al die proefwerken, so’s en SE’s af zou komen. Als ik nu aan de middelbare school terug denk, denk ik niet meer aan al dat werk.. Ik denk eerder aan de leuke schoolfeesten en reisjes. Het was echt de beste tijd ooit.

20140507-230004.jpg

17. Ik heb mijn beste vriendin Lotte op de middelbare school ontmoet. Ik zat voor haar tijdens de kennismaking en vroeg of ze naast mij wilde zitten de volgende dag. Dat gebeurde en vanaf dat moment zijn wij vriendinnen.

18. Ik heb zes jaar gymnasium gedaan en ben geslaagd voor atheneum. Al die jaren Grieks en Latijn voor niets, haha. Ach, had ik maar beter mijn best moeten doen.

19. In Rome werd ik verliefd op Dennis. Dat is de mooiste herinnering ooit.

20. Ooit wil ik nog eens terug naar Rome, met Dennis. Want daar is het dus begonnen.

20140507-230010.jpg

21. Ik wil graag trouwen.

22. En daarna kinderen, het liefst drie. Maar ik weet ook wel dat wij het niet voor het zeggen hebben, en dat je maar moet afwachten of het allemaal lukt. Maar ik wil ze wel!

23. Ik heb op een camping gewerkt in Frankrijk in het animatieteam, dat was geen succes. Na vijf weken hebben Dennis en mijn vader mij opgehaald, ik trok het niet meer van de heimwee. Ik kreeg een fikse boete, maar gelukkig is dat allemaal netjes opgelost. Een ervaring rijker, maar zoiets doe ik echt nooit meer.

20140507-225953.jpg

24. Dennis en ik hebben een echte grote mensen tent, en we zijn er maar één keer mee naar Spanje geweest. Vorig jaar hadden we ook geboekt, maar toen gingen we ineens het appartement kopen.

25. Kamperen vind ik het allerleukst, en ik zou later met mijn kinderen ook altijd gaan kamperen.

26. Ik ben nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, ik heb niets eens een paspoort!

27. Als kind ben ik niet gepest, en dat vind ik heerlijk. Ik leerde goed voor mijzelf opkomen, en heb mij altijd veilig gevoeld.

28. Ik was vroeger op de basisschool klaar-over, haha. Ik vond het leuk en schaamde mij er niet voor, hoewel ik zeker weet dat heel veel kinderen het belachelijk vonden dat ik dat deed.

29. In groep acht had ik samen met een andere jongen de hoofdrol in de musical, heerlijk!

30. Ik kijk elke dag gtst, ik volg al jaren Grey’s Anatomy en ben fan van Wie is de mol? en Expeditie Robinson.

31. Ik hou van koken, en ik denk dat ik dat van mijn tante Annamarie heb, of misschien wel van mijn vader. Die kan namelijk ook heerlijk koken. Ik wil dan wel altijd de tijd ervoor nemen.

32. Ik lees graag boeken, maar kan alleen lezen als ik daar alle tijd voor heb. Dus ik lees eigenlijk alleen in vakanties.

33. Ik heb in een pannekoekenrestaurant gewerkt, in een sportwinkel en werk nu in een schoenenwinkel.

34. Ik heb maat 37, maar wel op elke voet een hallux valgus (zoek dat maar eens op).

35. Ik zat op de middelbare school in het debatteam en vond het heerlijk om te debatteren. Ook nu nog vind ik het leuk om met iemand in discussie te gaan.

36. Ik wilde vroeger altijd rechter worden, daarna bouwkunde studeren en ben toen toch maar Taal & Communicatie gaan studeren. Dat heb ik gehaald, en ben nu Logopedie aan het studeren en volg de master Klinische Gezondheidswetenschappen. Hoezo eeuwige student?

37. Ik ben over twee jaar klaar met studeren als alles goed gaat.

38. Ik heb bij Taal & Communicatie een jaar Spaans gevolgd. Ik was er helemaal niet goed in, maar heb er wel heel erg veel van geleerd en heb uiteindelijk (na veel bloed, zweet en vooral tranen) alles gehaald.

20140507-230015.jpg

39. Op de Universiteit van Amsterdam heb ik hele lieve vriendinnen ontmoet: Debbie, Julia en Naomi. En als ik met hen afspreek, is het altijd gezellig.

20140507-230020.jpg

40. Mijn moeder en ik zijn geen vriendinnen, maar moeder en dochter. Ik vond het vroeger altijd heel raar als meiden zeiden dat zij vriendinnen waren met hun moeder. Nee, met vriendinnen heb je een andere relatie dan met je moeder. En de relatie met mijn moeder is heel erg speciaal.

41. Ik hou van bloemen, en dat komt door mijn moeder. Ik heb sowieso iedere week bloemen in huis staan, en word er vrolijk van!

42. Ik heb mijn twee (of drie?) jaar geleden afgeknipt voor Stichting Haarwens. De beste keuze ooit, maar ben nu toch weer hard aan het sparen voor wat langer haar.

43. Ik hou van make-up en heb echt veel te veel.

44. Ik heb trouwens ook nog voor Beautyscene gewerkt.

45. Ik ben verslaafd aan social media, en daardoor gaat de batterij van mijn telefoon altijd veel te snel leeg. Ik heb dan ook altijd een oplader mee naar school of mijn werk.

46. Ik vraag altijd na het eten aan Dennis of hij het lekker vond en of het voor herhaling vatbaar was.

47. En hoewel ik van koken hou, vind ik het altijd moeilijk om te verzinnen wat we gaan eten.

48. Ik heb de liefste schoonzus (ik vind dat zo’n stom woord) ever, Marissa.

49. Ik ben blij met wie ik ben.

50. En ik ben gelukkig.

20140507-230025.jpg

X Malou

4 gedachtes over “50 random facts about me

  1. En ik vond het leuk om te lezen! Toch nog wat facts die ik niet wist! Toch mis ik er minimaal een maar daar ben je misschien te bescheiden voor

    Nr 51 ik zet mij in voor goede doelen, zoals hardlopen voor Kika en stichting ALS.

    Je staat altijd klaar voor iedereen en bent heel betrokken en soms te begaan met mensen die ernstig ziek zijn. Zeker als ze een blog bijhouden en jij die via iPhone kunt lezen!

    Je bent een lieverd, die er zeker voor ons was in de moeilijkste tijd van ons leven!

    X

  2. Hoi Malou, wat een leuke feiten over jezelf! Altijd interessant om te lezen. Ik heb zelf ook een enorme hallux valgus en hij wordt steeds erger:( Enne, ik houd ook enorm van zingen dus als je dat koor gevonden hebt, let me know!

Geef een reactie

