Plog: 30 april in Benidorm

20140430-173252.jpg
Zullen we het maar gewoon een plog noemen? Ik heb weer heel wat leuke plaatjes geschoten en we hebben weer een leuke dag gehad. As we speak zit ik bij een café, dat ik zelf al omgedoopt heb tot café Malou, en ik heb hier geen wifi. Dus ik typ de tekst en straks in het appartement plaats ik de foto’s erbij. Handig!

20140430-172112.jpg

20140430-172139.jpg
Gisteravond wilden we tapas gaan eten als hapje en daarna hadden we thuis nog genoeg brood en aardbeien. Ik houuuuu van tapas, en dus gingen we naar hetzelfde tentje waar we al een rose hadden gedronken, en oma uiteraard cortado. Maar oma wilde dit keer cola, hadden ze niet. Nou, beetje mokkig ging oma toch zitten en nam niets te drinken, verrassend haha. We vroegen om sardines en gamba’s a la plancha. De sardines waren lekker, maar de gamba’s waren niet te pellen. Ze waren zoooo klein!! Oma had het helemaal gehad en vond dat de meneer zijn tent beter kon gaan sluiten. We besloten verderop bij een andere tent de gaan zitten.

De 24 uurs bar, haha. Als ik iets anders uit had mogen kiezen, dan had ik dat gedaan. Afijn, we werden wel vriendelijk geholpen en de boquerones en aceite en de patates con ajillo waren heerlijk! We raakten nog aan de praat met ene Jaap (oude vent die twee jaar in Benidorm woonde), maar m’n oma wilde liever niet met hem praten. Nouja, de man was alleen en vond het wel gezellig. Ik hield hem wel aan de praat.. Kan mij het schelen! Toen ik later af ging rekenen, had hij tegen mijn oma gezegd dat hij mij een mooie meid vond. Happaaaaa compliment van een 80-er was in de pocket! Daarna lekker om 22 uur naar bed gegaan en om 8 uur waren we weer wakker!

20140430-172240.jpg
’s Ochtends een broodje aardbeien, want die hadden we gisteren gekocht. Een kilo voor €1,50 haha, dat konden we natuurlijk niet laten liggen!

20140430-172335.jpg
Nagels lakken, want dat had ik nog niet gedaan.

20140430-172422.jpg

20140430-172505.jpg
In mijn nieuwe outfit van Zara gehesen en klaar de markt! We zaten nog even lekker op het balkon en daarna kon de wandeltocht beginnen. Oma beschouwde de markt als meetlat. Als ze het ritje heen en terug, lopend, zou redden en zich goed zou voelen.. Dan ging ze weer. Spannend, daar gingen we! Ik moest Spaanse schoentjes hebben voor de dochter van Larissa en verder wilde ik een rieten mand. Oma wilde sowieso tuinbonen (haha) en verder zou ze het wel zien! De reis kon beginnen.

20140430-172605.jpg

20140430-172612.jpg

20140430-172627.jpg

20140430-172634.jpg

20140430-172646.jpg

20140430-172641.jpg

20140430-172653.jpg

20140430-172619.jpg

20140430-172702.jpg
Wat foto’tjes van de markt. Mijn oma houdt van goedkope snuisterijen, dus we hebben wat dingen gescoord voor een euro! We hebben lekker op terras gezeten op de markt en wat gedronken, patatjes gegeten en bitterballen. Ook heb ik voor het eerst in m’n leven churros gegeten, heerlijk! Ik heb een portemonneetje voor kleingeld gekocht en ben geslaagd voor de schoentjes. Een rieten mand was helaas niet te vinden. Oma had schoenen, een blouse, een seconde lijm voor een euro (haha), mesjes voor een euro en tuinbonen. De buit was niet groot, en oma had hem groter verwacht. Maar het belangrijkste was dat het erg gezellig was en dat ze het heeft volgehouden! Rond half drie waren we thuis (vanaf half tien waren we al onderweg) en toen is oma op de bank geploft en ben ik naar het zwembad gegaan.

20140430-172801.jpg

20140430-172808.jpg

20140430-172917.jpg

20140430-172925.jpg
Bij het zwembad raakte ik het al gauw zat, en ben ik dus naar dit café gelopen. Café Agir, heerlijk hier! Ik zat eerst in de zon en ben verkast naar de schaduw. Je zit hier achter het glas. Snikheet dus! Ik heb lekker rose’tjes gedronken en kreeg er lekkere olijven en tapas bij. Ik zit hier alleen, maar geniet met volle teugen! Ga nu maar eens terug naar het appartement en de foto’s uploaden. Daarna lekker douchen en dan uiteten. Ik wilde spareribs, haha zooooo niet Spaans. Maar wel echt passend bij Benidorm, dus dat gaan we doen.

Morgen heb ik bedacht dat ik ’s ochtends een bed ga huren bij het strand en dan gaan we ’s middags echt lekkere tapas eten in het stadje tussen de Spanjaarden. Dat is weer een stuk lopen. Dus dan hebben we de activiteit naar de middag verschoven, haha!

Nou morgen horen jullie denk ik wel weer van mij!

Dikke kus vanuit het warme en gezellige Benidorm. Vanavond komt Lee Towers hier, maar we hebben het juiste besluit genomen om niet daarheen te gaan. Verschrikkelijk zeg! Tot snel! X

Ach, ik zit binnen in verband met het uploaden van de foto’s. Komt er zo’n Spaans mannetje die bij het zwembad lag vanmiddag vragen of het goed met me gaat en of ik het te heet heb dat ik hier zit. Achhhh, ze zijn ook zo lief hier haha.

3 gedachtes over “Plog: 30 april in Benidorm

Geef een reactie

