Family: broer(tje)

465153_3568262441944_488788407_o

Iedere god damn keer vergeet ik het weer, mijn lieve kleine broertje is eigenlijk geen ‘broertje’ meer. Hij is ondertussen groter geworden als dat ik ben, hij zit ook op een hogeschool, werkt als barman bij strandtent Bloomingdale en is ondertussen alweer 21. Hoezo broertje, je mag hem nu echt wel broer noemen!

Guido en ik schelen 2 jaar, precies twee jaar en één maand. En hoewel dat ‘vroeger’ nog wel eens voor de nodige spanningen en ruzies zorgde, vind ik het nu alleen maar heel erg leuk dat we niet veel verschillen. We maken nu dezelfde dingen mee en kunnen werkelijk waar over alles met elkaar praten.

En die kleine ruzies, die horen er natuurlijk bij als broer en zus. Toen we klein waren, en nog met onze ouders mee op vakantie gingen, vond ik de heen- en terugreis van de vakanties misschien wel het leukste samen met mijn broer. Met onze Gameboy zaten wij heerlijk achterin de auto op een aantal slaapzakken en bij onze voeten lagen de hoofdkussens. Op naar Frankrijk of Italië! We maakten er een soort van bedje van, Guido languit met zijn voeten mijn kant op en ik andersom. Uren konden we ons vermaken met Pokémon op de Gameboy, of het opeten van alle snoepjes voor onderweg. Op vakantie vond Guido mij denk ik altijd wat minder lief, ik had hem de eerste paar dagen nodig om de camping te verkennen, maar zodra ik vrienden had, wilde ik eigenlijk dat hij zelf vriendjes zocht. Oei! Achteraf helemaal niet zo aardig van mij, maar zo gaan die dingen. Nu zou ik dat nooit meer doen, maarja..

De vakanties zijn denk ik de beste herinneringen samen. Die zijn mij tenminste het meest bijgebleven. Op de middelbare school hebben wij nooit samen gezeten. Aan de ene kant best wel jammer, maar ook wel weer lekker rustig. Zo konden we echt onze eigen gang gaan op school en was het ook leuk dat je totaal andere mensen kenden.

Als je thuis woont, samen met je familie, dan merk niet zo zeer dat het gewoon is om bij hen te wonen. Nu ik uit huis ben, vind ik het altijd extra leuk om iedereen weer te zien. Als ik thuis bij mijn moeder kom, vraag ik standaard altijd ‘waar is Guido?’. Ik vind het gezellig als hij er is. En hoewel hij het niet altijd leuk vind dat ik er ben (met mijn overtollige geklets over vanalles), weet ik heus wel dat hij het wel gezellig vindt. Ik vind het nu ook veel specialer dat hij mij bij thuis langs komt. En hoewel ik hem niet vaak uitnodig, zou ik dat wel moeten doen. Hij heeft zelfs een keer hier geslapen toen Dennis naar het buitenland was, leuk toch!!

Ik ben super trots hoe hij alles doet in zijn leven. Van de vmbo-t (dat hij volgens de juffies op de basisschool niet zou redden), naar de havo, en nu studeert hij aan de Haagse Hogeschool bedrijfseconomie. Hij gaat binnenkort stage lopen bij PWN, en misschien nog wel een master doen hierna. Het broertje dat werd onderschat, heeft straks dezelfde diploma’s op zak als dat ik heb. En het is heus niet zo dat het alleen om diploma’s gaat, maar ik vind het wel super knap. En hij is ook super knap, sportief, breed en heeft een super leuke bijbaan bij Bloomingdale en op de markt bij de stroopwafelkraam (oja, en hij is vrijgezel haha. En dit gaat mij zoooo niet in dank worden afgenomen..).

Trots, trots ben ik op jou en dat jij mijn broer bent. Mensen zeggen wel eens, je familie kan je niet kiezen, maar je vrienden wel. Nou, ik ben blij dat jij mijn broer bent. Ik heb je niet gekozen, maar ik heb het wel met je getroffen!

55890_1687342860130_5158225_o

foto-3

foto 5

foto 3-13

foto 3-12

Schermafbeelding 2014-04-24 om 22.08.00

Schermafbeelding 2014-04-24 om 21.41.10

Schermafbeelding 2014-04-24 om 21.50.14

X Malou

 

Een gedachte over “Family: broer(tje)

Geef een reactie

