Favorieten: Ikea woonaccessoires

20140420-195156.jpg

Hoe leuk ik Ikea altijd vond, als je gaat samenwonen en je komt er gemiddeld zo’n vijf keer per week.. dan kan ik je verzekeren dat je de winkel spuugzat wordt! En hoe minder je er weer komt, hoe leuker je de winkel weer gaat vinden. Het heeft gewoon tijd nodig. Je moet er bijvoorbeeld ook op strategische tijden heengaan en niet wanneer de rest van Nederland ook gaat. De spulletjes zijn allemaal heel handig, maar als je in ons huis Ikea roept, dan stort nog niet het hele huis in elkaar. Oke, wij hebben ook de welbekende PAX kasten, maar verder valt het allemaal hartstikke mee. Ik kon het er gewoon niet vinden. Nu ik op de webshop heb rondgesnuffeld, zie ik ineens hele leuke items! Ik heb mijn favorieten voor jullie op een rij gezet.

ikea18

Stockholm – €1199,-

Oke, het model van de bank is niet je van het. Maar hoe gaaf zou deze bank staan in een heel wit huis? Ik vind het model niet zo leuk, en ook de pootjes eronder niet. Maar de kleur! Dat knalt toch heeeerlijk. Ja, als ik genoeg geld had en een kamer over zou hebben, dan zou ik het wel weten. Ik zou er een fijne studeerkamer van maken, helemaal strak en wit en dan deze bank in het midden. Love it!

ikea13Söderhamn – €599,-

Deze bank zou ik al veel eerder in mijn huis zetten. De kleur vind ik ook geweldig, ik heb ineens een zwakte voor lichtblauw gecreëerd. Ik ben wel benieuwd naar de hoge leuningen, ik heb niet echt het gevoel dat je er lekker op kan hangen. Is dat niet super hard als je daar tegenaan ligt?

ikea16Söderhamn – €149,-

Met bijpassende poef! Als je deze ervoor zet, dan zit de bank denk ik wel heel erg lekker. Beentjes gestrekt en hangen maar! Maar ik vind de poef ook leuk zonder de bank. Je kunt er een mooi dienblad opleggen met allemaal leuke accessoires erop.

ikea17Söderhamn – €350,-

De kleur is wel een tikje saai (en besmettelijk, maar dat terzijde), maar wat lijkt mij dit een heerlijke chaise longue om in huis te hebben. Heerlijk op een boek op de lezen, of een tijdschrift.. of gewoon lekker te bloggen!

ikea15Arild – €799,-

Maar deze vind ik eigenlijk nog leuker. Hij is wel wit leer, ik zou daar in eerste instantie nooit voor kiezen. Maar nu weer, als je het goed stylt, dan lijkt het mij echt super vet om in huis te hebben! Lekker panterkleedje eroverheen.. Haha.

ikea14

 

 

Arild – €279,-

En natuurlijk ook weer met bijpassende poef. Die natuurlijk bij iedere inrichting ontzettend leuk zou staan!

ikea12Vittsjö – €39,95

Dit tv-meubel, wat je natuurlijk niet per se als televisiemeubel hoeft te gebruiken, vind ik heel mooi en strak. Ik heb ook een televisiemeubel met glas, en het enige nadeel is dat glas altijd zo moeilijk stofvrij te houden is. Je blijft stoffen! Maar hij is wel low-budget en de snoeren kunnen mooie afgewerkt worden.

ikea11Vittsjö – €69,95

En in dezelfde serie is er ook een kast. Prima voor boeken of mooie spulletjes. Simpel, maar door de accessoires erin wordt hij wel een echte eyecatcher in jouw huis.

ikea10

 

Vittsjö – €49,95

En dan mag de bijzettafel in dezelfde serie natuurlijk niet ontbreken! Pretty!

ikea9

 

Lövbacken – €49,95

Dit vind ik ook zo’n leuk bijzettafeltje, een aantal witte accesoires zoals kaarsen erop en je bent klaar!

ikea8

Väster – €69,95

Voor Ikea-begrippen best een dure lamp. Maar ik vind ze wel erg geinig! Ook verkrijgbaar in het wit, zie hieronder.

ikea7Västen – €69,95

ikea6

Foto – €9,95

Maar er zijn ook wél budgetlampen bij Ikea. Deze bijvoorbeeld, mooi strak en industrieel. Maar je huiskamer/slaapkamer lekker stoer!

ikea5

 

Ikea PS 2014 – €14,95

Deze vind ik gaaf! En hij past ook perfect in ons interieur, de volgende keer als ik in Ikea ben, ga ik hem even bekijken!

ikea4Nornäs – €199,-

Geen glas, maar stoer hout! Nog een klein kastje nodig? Dan is deze zeker heel erg gaaf. Je kunt er bijvoorbeeld jouw ondergoed in kwijt in de slaapkamer.


ikea3

 

Nornäs – €59,95

En als nachtkastjes matchen deze natuurlijk helemaal!

ikea2Knapper – €49,95

Naast dat ik de naam van de spiegel al heel erg leuk vind, vind ik de spiegel zelf ook erg gaaf! Heb je nog geen staande spiegel (ik helaas wel.. PAX kastdeuren zijn van spiegel), dan is deze erg handig! Neemt wel wat ruimte in beslag, maar je kunt er ook handig dingen aan ophangen.

ikea1

 

Knodd – €16,95

En last but not least, een vuilnisbak. Ik vind deze erg leuk staan, mijn schoonzus heeft hem ook! Het enige onhandige vind ik, dat je twee handen nodig hebt. Één hand om de deksel open te houden en de ander om het afval erin te doen. Niet handig!

Wat ik zei, ineens zie ik allemaal leuke dingen en die kast van glas zou ik hier in huis best ergens kwijt kunnen! Misschien vind ik het gewoon niets dat bij Ikea er al kamers gemaakt zijn, en meestal niet in mijn stijl. En ach, ik ben blij met mijn spulletjes thuis! Misschien een leuke inspiratie voor jullie, en ik heb ook een aantal vriendinnen die gaan samenwonen of op kamers gaan. Misschien hebben jullie er ook wat aan! Ikea blijft hoe dan ook een geweldige winkel voor als je net uit huis gaat, ze hebben werkelijk waar alles! Hebben jullie ook bekende Ikea-meubels in huis staan? Zo ja, welke?

X Malou

 

 

Geef een reactie

