Food: spinazie gorgonzola quiche

20140413-223041.jpg Zondagavond bleven Naomi, Debbie en Julia eten. Het is altijd super gezellig als mijn vriendinnetjes uit Amsterdam komen eten, of gewoon gezellig langskomen. We hebben samen drie jaar gestudeerd in Amsterdam en zijn nu allemaal een andere master gaan doen. Het is altijd leuk, en het is eigenlijk ook heel speciaal dat het nog altijd zo goed klikt. Ik had werkelijk waar geen inspiratie om iets te bedenken dat we gingen eten, maar had eigenlijk wel zin in quiche. Ik heb ik mijn nieuwe huis (waarom noem ik dat nog steeds nieuw?) nog nooit quiche gemaakt, en ik vind dat zo lekker!

Ik stelde dus voor om quiche te gaan eten, en gelukkig reageerden ze allemaal heel erg enthousiast. Julia wilde graag spinazie eten en de combinatie met gorgonzola was snel gemaakt. We gingen lekker boodschapjes doen bij de AH en kochten er nog wat dingetjes bij voor de salade die we erbij wilde maken. De quiche pakte zo goed uit, dat ik het recept graag met jullie wilde delen! Ingrediënten: Schermafbeelding 2014-04-13 om 22.19.35
Twee rode uien in halve ringen gesneden – peper naar eigen smaak – 200 ml creme fraiche – 4 eieren – honing naar eigen smaak – twee handjes walnoten – 600 gram spinazie – 6 plakjes hartige taart deeg – stuk gorgonzola, verder ook nog olie, knoflook en zout.

Verwarm de oven voor op 200 graden (heteluchtoven) en bekleed de bodem de springvorm met bakpapier, de randen vet ik altijd in met olie of boter. Met de ontdooide plakjes hartige taart deeg kun je de springvorm gaan bekleden. De knoflook fruit je samen met de uien aan in een wok, als dat lekker is aangefruit kun je de spinazie gaan toevoegen. 600 gram lijkt heel erg veel, maar het slinkt heel snel en dan is het perfect. Als het is geslonken, kun je het vuur uitzetten en dan is het groentemengsel klaar. De creme fraiche en de vier eieren mix je luchtig door elkaar en je voegt daar ook zout en peper aan toe. Hak de walnoten en gorgonzola in stukjes en voeg dat toe aan het eier-creme fraiche mengsel en voeg daar als laatste ook nog de spinazie aan toe (wel eerst even goed uit laten lekken!). Het mengsel kun je zo in de springvorm gieten en vervolgens zet je hem voor 35 minuten in de oven. Als je de spinazie goed hebt laten uitlekken, zul je niet heel erg last hebben van een natte bodem. Eet de quiche met een beetje honing, heerlijke combinatie en met een frisse salade. Gegarandeerd een heerlijke maaltijd.

Eet smakelijk!
X Malou

Een gedachte over “Food: spinazie gorgonzola quiche

Geef een reactie

