Favorite game app: Half a minute

20140413-214730.jpg

Dennis en ik wonen nu al bijna 10 maanden samen (time flies!), we hebben al super veel spulletjes voor in huis gekocht, maar één ding wat we niet hebben zijn spelletjes. Spelletjes zijn super leuk, maar het enige wat wij hebben is een spel kaarten. En kaarten.. tsja, dat doen we bijna alleen maar op de camping of een potje klaverjassen met opa en oma. Gisteren waren Debbie, Julia en Naomi bij ons eten en ik stelde voor om een spelletje te doen: half a minute op de iPhone!

Half a minute is een kopie van het bordspel 30 seconds, een geweldig leuk familiespel om met vrienden en familie te doen! Bij 30 seconden is het de bedoeling om 5 woorden die op je kaartje staan te omschrijven aan je teamspelers, zonder de woorden of een deel van de woorden te gebruiken in je omschrijving. Bij de app is dat eigenlijk precies hetzelfde, er staan vijf woorden in het scherm en die moet je omschrijven. Als de tijd om is, verdwijnen de woorden en moet je aanvinken welke woorden jouw teamspelers goed hadden geraden. Het is spannend, hysterisch en ik ga er altijd bij gillen. Haha, mijn hart zit in mijn keel en ik wil zo snel mogelijk alle woorden erdoorheen knallen en vooral winnen! De app is gratis en het leuke is dat je het overal kunt doen. Op het strand, in het park, op een verjaardag of lekker op de bank op een zondagmiddag. Wij hebben ons zeer vermaakt en gelijk gespeeld, haha jammer! De app is overigens gratis en echt de moeite waard. Ik weet zeker dat ook jullie verslaafd raken. Ik zou zeggen, download hem en ervaar het gevoel!

20140413-214658.jpg

20140413-214703.jpg

20140413-214708.jpg

Dit zijn voorbeelden van woorden die je moet omschrijven. Soms zitten er hele moeilijke woorden bij die ik ook niet kan omschrijven, simpelweg omdat ik dan niet weet wat het woord is, of wie de persoon is. Maar dat maakt het alleen maar heel erg leuk, het zou saai zijn als je van te voren al alle woorden zou weten.

20140413-214719.jpg

Het spel geeft ook zelf aan wanneer de tijd over is, dus geen gedoe met een zandloper of iets dergelijks. Gewoon hartstikke eerlijk en vals spelen is echt niet mogelijk.

20140413-214725.jpg

En wat handig is: het spel geeft aan aan wie je telefoon moet geven, en wie er dus aan de beurt is. Zo raak je niet door de war. Ook telt het spel de punten op en na afloop weet je precies wie er gewonnen heeft, hartstikke eerlijk en geen gesjoemel. Kijk, daar hou ik van! Want als ik ergens niet tegen kan, dan is dat wel vals spelen.

X Malou

Geef een reactie

