Van die momenten..

Soms heb ik wel eens van die momenten waarop ik mijzelf ineens dingen realiseer. Dat ik even op een afstandje kan gaan staan en naar mijzelf kan kijken. Dat ik het ineens veel helderder zie dan dat ik het eerst zag.. Dat ik dan plots mijzelf begrijp en vervolgens gewoon weer verder ga. Volg je het nog? Nee? Nou lees dan maar eens verder..

Dat ik ’s middags bedenk om het bed te gaan verschonen. Ik kan er helemaal naar verlangen: schoon, fris ruikend en een nog helemaal glad dekbed. Totdat ik ’s avonds rond een uurtje of 22.00 naar bed ga en mij realiseer dat ik hem alleen afgehaald heb, en in de was heb gedaan.. De stappen daarna heb ik uitgesteld: het opmaken. En dat ik mij dan realiseer dat Dennis naar de voetbal is. Even van binnen schelden (AHHHHH &^%$^&&@$!!). En ik vervolgens in en uit adem en met zweet op mijn rug mijn heerlijke bed opmaak. Next time: opmaken als the boyfriend thuis is. Beter plannen.. Hoewel ik nu al weet dat het de volgende keer precies hetzelfde gaat..

20140410-214933.jpg

Dat ik ongeveer 10 keer op een dag de internetbankieren app check. Gewoon, om te kijken of iemand zo gul is geweest om geld op mijn rekening te storten. Maar helaas gebeurt dat nooit. Het is een soort van gewoonte geworden, net zoals dat ik Instagram, Facebook en Twitter check. Beter kijk ik alleen rond de 25e van de maand op mijn rekening, dan wordt namelijk het salaris en studiefinanciering gestort haha.

Dat ik altijd leuk vind staan als de snoeppot vol is, maar dat ik, als ik hem vol wil hebben wel aan de gang kan blijven. Leuk hoor zo’n stapeltoren pot (echt leuk, namelijk van mijn lieve schoonmoeder gekregen), maar misschien kan ik er beter pasta in bewaren. Staat ook leuk en kan je toch niet opeten (rauw dan). Maar iedere keer als ik in de AH loop, besluit ik er toch weer lekkers in te doen en geen pasta te kopen. Gevolg: vriendlief komt thuis uit werk en ziet met een glinstering in zijn ogen dat de snoeppot weer is aangevuld. Loopt erheen en krijgt een uitbrander van mij. IK STA AL DE HELE MIDDAG TE KOKEN, EERST ETEN EN DAN PAS SNOEP. Tsja, als je niet wilt dat hij voor het eten eerst de snoeppot aanvalt, koop het dan gewoon niet!! En iedere keer gebeurt het weer..

20140410-215117.jpg

Dat ik gewoon niet een hele dag niets kan doen. Afgelopen week was ik vrij en voelde ik me één dag niet zo fit: gewoon niet lekker geslapen. Kreunend werd ik wakker en vriendlief zei heel koeltjes: dan blijf je vandaag toch lekker liggen, of je gaat op de bank liggen. Echt HEEL lief, maar dat kan natuurlijk niet. Weet je wel niet wat ik allemaal op zo’n dag kan doen? De tijd van deze dag moet ik goed benutten, en ga ik zeker niet niks doen. Zo steek ik gewoon niet elkaar. Maarrrr dan moet ik ook niet zeuren dat ik geen ‘vrije’ week heb gehad, want ik had natuurlijk ook gewoon een dag niets kunnen uitvoeren. Had gekund!

Dat ik zeker wist dat er ook een ‘grove’ stand op de pepermolen zat en dat je gewoon moest trekken aan de dop.. Dat je dat dan boven de pan doen en vervolgens de hele dop eraf rukt en…. Juist ja, de inhoud van de pepermolen in de pan met lasagnesaus valt. LEKKER DAN. Maar het smaakte goed he, Denn?

20140410-214920.jpg

Dat ik mezelf had beloofd dat ik nog twee uur lang zou strijken en nu aan het bloggen ben ik bed. En weet je, ik geef mezelf gelijk. Want zeg nou zelf: het is toch veel leuker dat jullie dit nu hebben kunnen lezen?

X Malou

Geef een reactie

