Rust

20140408-194055.jpg
Dit bericht heeft lang op zich moeten laten wachten. Niet omdat ik niet wilde bloggen, gewoon omdat het bloggen niet ging. Mijn hoofd zat vol met andere dingen, zoals tentamens. Zei ik een paar weken terug dat het allemaal makkelijk ging die twee studies, een huishouden, familie en vrienden. Dacht ik de afgelopen twee weken dat ik gek werd. Alles kwam tegelijk en mijn huishouden was niet meer zoals ik het wilde. Het enige wat telde was mijn familie en school. Met een gerust hart kan ik nu wel zeggen dat ik mijn tentamens heb gehaald, en dat ik deze week een ‘vrije’ week heb.

En rust die kwam er deze week: vooral in mijn hoofd. Die vrije week was dan ook wel even nodig: elke dag rond acht uur mijn bed uit in plaats van zes uur, alle wassen en strijkmanden bijwerken, m’n lieve hondje eindelijk weer eens uitlaten, quality time met mijn moeder, lekker koken voor Dennis en vanmiddag de diplomauitreiking van een vriendinnetje. Ook had ik nog wat in te halen van de master; al met al geen vrije week, maar een hele (leuke) drukke week!

Vorige week had ik dus tentamens, maar ook mijn moeder, broer en Dennis waren jarig (hoezo zijn jullie allemaal zo tegelijk geboren? Haha, wel andere jaren natuurlijk..). Dennis was niet alleen jarig, maar had ook nog zijn diploma-uitreiking. Ik kon er helaas niet bij zijn, en vond dat echt jammer. Het was op het kasteel van Nyrenrode en dat heeft altijd wel wat. Natuurlijk is het één groot toneelstuk met hoogleraren, maar dat is toch wel grappig om naar te kijken. Het enige wat ik heb om naar te kijken is een foto en zijn diploma. En wat ben ik trots als een aap! Bachelor of science in Accountancy:

20140409-083556.jpg

Ik vind het ook ontzettend leuk om mensen uit te nodigen om te komen eten, maar ik heb er amper te tijd voor om daarover na te denken, laat staan het uit te voeren. Mijn ouders hadden hier geloof ik voor de laatste keer een half jaar geleden gegeten (oeps), tijd om ze weer eens over de vloer te vragen. Afgelopen zaterdag kwamen ze nog even wat eten voor Dennis’ verjaardag en brachten een hoop bloemen mee (lief!). Ook van Dennis’ klant kregen we een mooie bos tulpen, dus die staan nu te shinen in mijn huis. Ik hou van bloemen, het huis wordt er gezellig van en het gaat meer ‘leven’. Jammer dat ze na een week weer dood zijn, maar ja. Voor een bos van €5 per week wordt ik heel gelukkig, dus waarom zou ik ze niet in huis nemen?

20140409-082152.jpg

20140409-082257.jpg

20140409-082303.jpg

Drukke weken vind ik niet erg, als ik er maar grip op heb. Als ik maar optijd m’n boodschappen kan doen en doen wat ik wil doen. Nou, laten we zeggen dat dat al in de laatste twee dagen is gelukt. Vandaag nog even genieten van deze dag, en van morgen en vrijdag begint de master gewoon weer.

Het doet mij ook goed dat het lente is en de klok een uur vooruit is. Moest ik de dagen na dat weekend nog wennen aan dat uurtje, ik voelde zo erg dat we een uur korter hadden.. Vind ik het nu heeeeerlijk dat het langer licht blijft! En kijk eens om je heen op straat: alle bomen staan weer in bloei! De krokussen en narcissen zijn inmiddels alweer uitgegroeid in de parkjes, mijn hond is nu overigens blij: hij kan lekker door die uitgebloeide stelen van de narcissen rennen, maar de bomen en struiken staan vol in bloei. Love it!

20140409-082120.jpg

20140409-082130.jpg

20140409-082143.jpg

Vandaag ga ik een dagje ploggen en verder zien jullie wel wat er online komt! In ieder geval zal het wat meer zijn dan de afgelopen week, want dat was wel een beetje saai he? Geniet vandaag van het mooie weer, dat ga ik ook doen!

X Malou

Geef een reactie

