Work that ass: week 3

foto-2

Ik heb lang nagedacht of het een toegevoegde waarde zou zijn om mijn gewicht te vermelden. Ik bedoel, ik sport en eet gezond om niet alleen en fit lichaam te krijgen, maar ook om de nodige kilo’s kwijt te raken. Natuurlijk kan iedereen zeggen dat het echt niet nodig is, dat ‘afvallen’. Maar ik wil me lekkerder voelen, dus dan ga ik daar voor.

‘Vroeger’, toen ik nog een tiener was (haha) kon ik eten wat ik wilde.. Ik danste toen ook wel zo’n vier a vijf uur in de week, maar had toen nog niet het besef dat ik door het bewegen gewoonweg meer in mijn mond kon stoppen. Mijn moeder zei altijd: wacht maar, als je wat ouder bent.. Dan komen de kilo’s vanzelf! En het is waar wat mijn moeder zei, de kilo’s die kwamen.

Ik merkte dat ik vooral een voller gezicht kreeg en mijn lovehandles ineens boven mijn broek te zien waren. Wat deden die dingen daar? Die had ik anders nooit.. Bij mij is in ieder geval 1 boosdoener: alcohol. Als ik een weekend (zaterdag en zondag) wijn heb gedronken, of andere lekkere cocktails, dan merkt mijn weegschaal het meteen. Eerst had ik het niet door, maar toen ik ineens de link van de kilo’s naar de weekenden legde, was het snel duidelijk.

Toen Dennis en ik het huis uit gingen, hoefde we niet zo nodig een weegschaal. Maarja, toen de man waar we onze droger, stofzuiger en strijkbout kochten met een weegschaal als cadeau aankwam, hadden we er toch ineens een.

Normaal gesproken, of dat is nu mijn streefgewicht, woog ik 58 kilo. Ik woog altijd 58 kilo en dat was prima en ik voelde mij er goed bij. Drie weken terug woog ik mijzelf en kwam tot de conclusie dat ik sowieso niet meer onder de 58 woog. Twee cijfers keken me toe: 63. De schade valt wel mee, maar deze kilo’s er weer af krijgen leek me een crime. Maar één ding was zeker: ik gooide het roer om. Ik ging sporten, en haalde komkommer, ongebrande noten en heel veel fruit in huis in plaats van schoolkoekjes, cola en chips. Ik bedoel: als je het niet in huis haalt, kun je het ook niet opeten!

Schermafbeelding 2014-03-17 om 19.56.10

Hmmm, lekker ontbijtje! Yoghurt met muesli, rozijnen en kokos. Soms doe ik er nog een banaan doorheen, of een beetje honing.

Schermafbeelding 2014-03-17 om 19.55.54

Tussendoortje: cashewnoten met rozijnen. Ik had de verkeerde gekocht.. namelijk gebrande cashewnoten, maar gezonder is natuurlijk ongebrand. Van de week even naar de markt om een zak ongebrande noten te kopen!

foto 5-8

Gezonde lunch in Amsterdam bij de Brakke Grond. Salade met geroosterde groenten en hummus, lekker! En echt een aanrader als je in het centrum van Amsterdam bent: Eetcafe De Brakke Grond.

Schermafbeelding 2014-03-17 om 19.55.41

Vrijdagavond: pasta bij Julia’s op het station. Niet het meest gezonde avondeten van de week, maar wel errug lekker. 
foto 1-16Mijn avondeten van gisteravond: aubergine tosti’s, hier vind je het recept. Deze keer heb ik eerst de aubergine apart gegrild en vervolgens de ham en mozzarella ertussen gedaan. Aanrader! Dan is de aubergine wat zachter.

Maar als daar ineens jouw Franse familie in Nederland komt, wil je toch wat lekkers in huis hebben (en daar heb ik geen foto’s van gemaakt, dat zal ik volgende week wel doen haha. Gewoon eerlijk zijn!). En als je dan een movienight met je broer en nichtjes hebt gepland, kunnen de M&M’s ook niet ontbreken.. en als je dan naar Hartenstraat gaat in Pathe, dan hoort daar ook wat lekkers bij. Ach, en zo doe ik dat ook gewoon: op speciale momenten mag ik zondigen en thuis gewoon niet. Nu moet ik zeggen dat dat afgelopen week niet heel goed is gelukt, maar dat lag ook meer aan die ene week in de maand waarin vrouwen altijd zo lekker gezellig zijn (rode feestweek). Het enige waar ik aan kon denken was eten: ahhhhh.

Van die kilo’s is dus niets gekomen, vanochtend (maandagochtend) ging ik op de weegschaal staan en daar staarde me een gewicht aan: 61.8.. Drie weken sporten en gezonder eten heeft mij -1.2 kilo opgeleverd. HAHA, ik had gehoopt op meer. Maar we gaan gewoon door!

57bf64d0db20042bb0de7afc61fab940bron foto

Van het sporten is trouwens ook niet bijster veel gekomen de afgelopen week. Ik had het te druk (geen goede smoes, i know). Maar zondagochtend stond ik wel weer half acht naast mijn bed om mijn hardloopkunsten te showen. In mijn schema week 3, dag 1. Stond in het teken van 90 sec hardlopen, 90 sec wandelen, 3 minuten hardlopen en 3 minuten wandelen. En het ging goed!

Van het squatschema ben ik overigens afgestapt. Ik heb tips gekregen van mijn nichtje en die heb ik meteen uitgevoerd: 30 seconden sprinten, 30 walking lunges en 10 jumping squats. Ik deed het aan het einde van mijn hardlooprondje en voelde zondagavond de spierpijn in mijn billen al opkomen. Vanochtend (maandagochtend) kwam ik amper mijn bed uit, en ook nu (19.30 uur) heb ik nog moeite met lopen. Wat een horror spierpijn. Maar ik heb wel het gevoel dat ik iets heb gedaan!

Woensdagochtend staat weer een rondje gepland en waarschijnlijk donderdagavond en zondagochtend. We zien wel hoe de week loopt!

X Malou

Je kunt mij volgen op: instagramtwitter en facebook.

Een gedachte over “Work that ass: week 3

  1. Waarom hebben die moeders toch altijd gelijk eh, dammit… 🙂 Maar het is wel zo, als we jong zijn zijn we vaak veel actiever en kunnen we ons veel meer extraatjes permitteren. En nu, tien jaar later, tja, dan eten we maar gezonder en doen we maar wat bewuster aan sport eh 🙂

Geef een reactie

