FOOD: Portobello met geitenkaas

fotoAls ik even geen inspiratie heb op het gebied van koken, dan ga ik altijd even surfen op het internet. Ah.nl, of uitpaulineskeuken.nl en meestal kom ik er dan wel uit. Deze keer ging ik voor heel gezond, zonder aardappels, pasta of rijst. Ik hou van champignons en geitenkaas, dus dit moest een schot in de roos zijn!

Het artikel komt van Uit Paulines Keuken, echt mijn favoriete foodblog.
Wat heb je nodig:

Veldsla
Komkommer
Portobello
Zongedroogde tomaatjes
Geitenkaas
Knoflook
Olie

Je kunt met een portobello echt alle kanten op en hem vullen zoals je zelf wil. Over de veldsla kun je natuurlijk ook nog een dressing doen (heb ik achteraf wel gedaan) en ook met de hoeveelheid zongedroogde tomaatjes kun je eindeloos variëren. Geitenkaas erin (ik haalde zo’n grote plak bij de AH en deed de helft in een portobello) en erbovenop heb ik nog een teentje knoflook gedaan in plakjes. Ik hou ervan als die knoflookjes dan zo lekker knapperig worden. De portobello moet je van tevoren wel helemaal besprenkelen met olie, ik heb dat gedaan met de olie die bij de zongedroogde tomaatjes zat, lekker! Doe de portobello 15 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden. De eerste keer deed ik hem exact 15 minuten, hij was perfect! De tweede keer deed ik hem iets langer en toen verloor de portobello zijn vocht, werd een beetje een kliederboel, maar was ook lekker. Ik raad in ieder geval aan om gewoon 15 minuten aan te houden.

Eetsmakelijk!
X Malou

Je kunt mij volgen op: instagramtwitter en facebook.

Een gedachte over “FOOD: Portobello met geitenkaas

Geef een reactie

