Work that ass, do some squats!

20140306-073126.jpg

bron foto

Tsja, squats. Ik heb er een soort haat-liefde verhouding mee. Ik weet waarom en waarvoor ik ze doe (mooie billen!), maar als ik ze doe.. Dan haat ik ze! Ze branden en doen pijn en het voelt niet alsof m’n billen er mooier van worden. Maar hee, daar kan ik me wel overheen zetten. Ik weet wat het uiteindelijke resultaat is en dat willen we bereiken.
Vorige week heb ik in totaal drie keer hardgelopen en deze week alweer één keer. Ik merk dat het mij steeds beter afgaat. Waar ik eerst nog aan het einde van het half uur met mijn tong op m’n knieën hing, ging dat nu al een stuk beter! Elke keer ben ik een half uurtje buiten en ik loop niet de hele tijd hard. De app op m’n telefoon geeft precies aan wanneer ik moet hardlopen en wanneer ik moet wandelen. Ik loop in het park, en eerst schaamde ik mij ervoor dat ik steeds weer ging wandelen. Iedereen zag dat.. Maar ja, ik moet toch ergens beginnen? En trouwens, laat ze maar kijken. Ik ben tenminste wel bezig met sportief zijn!
De app doet alsof ik drie keer in de week moet hardlopen, week 1 ging als volgt: ik moest 60 seconden hardlopen en 90 seconden wandelen. Ik heb daarvan dag 1 en 2 overgeslagen en ben meteen naar dag 3 gegaan. Ik was al eens bij dag 1 begonnen, dus ik had er genoeg vertrouwen in om die andere twee dagen over te kunnen slaan. Toen kwam week twee: 90 seconden hardlopen en 2 minuten wandelen. Ik heb dat nu drie keer gedaan. En echt waar, met schaamrood op mijn kaken, de eerste keer vond ik het zwaaaaar. Maar nu ik mijn laatste keer heb gelopen, moet ik zeggen dat het goed ging en dat ik daarna met gemak nog de trap opging naar 5 hoog (mijn appartement!).
Woensdag (morgen dus) ben ik vrij, en ga ik met mijn Franse nichtjes die over zijn uit Frankrijk (goh) een dagje winkelen in Amsterdam. ’s Ochtends ben ik van plan om te beginnen met week 3, dag 1. Dan moet ik 90 seconden hardlopen, 90 seconden wandelen en daarna drie minuten hardlopen en drie minuten wandelen. Ik ben heel benieuwd hoe het mij afgaat en dat zullen jullie ook zeker volgende week horen!
Ik heb wel alweer het gevoel dat ik te hard van stapel loop (zoals ik altijd doe als ik met iets nieuws begin). Maar ik probeer het gewoon te doen als ik tijd heb. Ik heb namelijk ook wel eens hele lange dagen op school en heb na zo’n lange dag geen zin meer om nog m’n renschoenen aan te trekken.

Daarnaast doe ik dus bijna elke dag nog squats, sit ups en crunches thuis. Ja, als ik het doe.. Dan doe ik het goed! Ik volg het onderstaande schema, maar weet eigenlijk helemaal niet of dat wel goed voor je is.. Iemand toevallig ervaringen of op- en aanmerkingen? Ik ben vandaag (voor jullie dus gisteren) bij dag 4, de 40 squats gingen mij goed af! Ik heb nog even bij mijn broer aangebeld of ik m’n squats goed deed, en als het goed is.. dan doe ik dat!
20140306-073656.jpg

bron foto

Tot nu toe gaat het eigenlijk allemaal nog heel erg goed, ik mag niet klagen! Ik eet al dagen geen koek of snoep meer, en neem als tussendoortje een zuurdesem cracker met houmous, een appel of stukjes komkommer (oke, van het weekend heb ik een wijntje gedronken bij mijn ouders en een paar lekkernijen in mijn mond gestopt). Alleen al omdat ik geen snoep in m’n mond stop (doordeweeks) ben ik al trots op mijzelf! Want ik bedoel, hier ga ik het allemaal voor doen:

20140306-073905.jpg

bron foto

Hahahaha. Dus ik weet wat me te doen staan! Niet stoppen, maar gewoon doorgaan!!! Ik vind het ook leuk dat mensen op google zoeken naar ‘hardlopen malou’ (ja dat kan ik zien) en dan bij mij uitkomen, geinig!

20140306-073951.jpg

bron foto

X Malou

Je kunt mij volgen op: instagramtwitter en facebook.

Een gedachte over “Work that ass, do some squats!

  1. Leuke blogs nichtje en super goed bezig! Kom je nou dan wel een keertje crossfitten? Dan leer je wat echt effectief is! Kan je er meteen een leuke blog over schrijven 😉 iets met comfortzones enzo? En misschien een leuke extra oefening voor bij je hardloopschema, 10 jumping squats afgewisseld met 30 walking lunges gevolgd door 30sec sprinten? Het hoeft niet veel tijd te kosten maar succes en (spierpijn) gegarandeerd, dan kan je dat squat schema achterwege laten 🙂 zet ‘m op!

Geef een reactie

