Toiletten stinken.

20140305-205410.jpg
bron foto

Ik hou niet zo van toiletten, behalve van die bij m’n ouders en die bij mij thuis. Maar verder zal ik niet snel naar een toilet gaan, gevolg: als ik thuis kom ga ik rennend naar de lift, baal ik ervan als ik moet wachten.. Lukt het nooit om normaal m’n sleutel in het slot te krijgen en ben ik altijd net optijd. Pff, wat een opluchting. Iets wat misschien zou helpen is dat ik voordat ik naar huis ga, eerst moet gaan plassen. Geen goed idee, ten eerste: ik hou er dus niet zo van om bij een ander naar toilet te gaan en ten tweede: ik moet sowieso altijd als ik thuis kom, wat ik ook doe.

Nu denk je vast, waar gaat dit heen. Een verhaal over toiletten. Nou. Ik reis elke dag op en neer naar Utrecht met de trein en daar bevinden zich dus wc’s. Helemaal prima, iedereen mag erop op eigen risico (echt schoon zijn ze niet) en voor kleine kids is het best handig (hoewel in zo’n schommelende trein, kun je het beter even ophouden anders heb je alsnog een natte broek).
Dus, ik zal even laten weten aan jullie hoe dat in zijn werk gaat. Want heel veel mensen snappen dit blijkbaar niet! Als je gaat toiletteren in de trein en je spoelt door, dan eindigt jouw boodschap niet in het riool!! Nee. Jouw boodschap valt gewoon hop, naar beneden. Op het spoor. Ja, juist: op het spoor.
Als de trein dan nog door niemandsland dendert en er geen huizen naast staan, dan is het natuurlijk niet zo erg. Bij een treinwegovergang vind ik het al iets onsmakelijker worden. Maar op het station!!! Het is niet, ik zeg niet, de bedoeling dat je in een stilstaande trein je boodschap doet en dan ook nog eens doortrekt.

Maar blijkbaar snappen heel veel mensen dit niet, want spoor 5a in Utrecht en spoor 2a in Amsterdam liggen bezaaid met wc-papier en uitwerpselen. En het stinkt, niet normaal. Ik loop altijd met mijn adem ingehouden de trein in.

20140305-205520.jpg
bron foto

Dus mensen, het is niet zo maar een toilet en het is niet de bedoeling dat je de pot al leegt in een stilstaande trein. Laten we het reizen met het OV een stuk hygiënischer maken, en plas thuis. En als je echt hoog nodig moet, doe het dan in een rijdende trein. Dan hebben anderen hier ook geen last van!

X Malou

Je kunt mij volgen op: instagramtwitter en facebook.

Een gedachte over “Toiletten stinken.

  1. He,

    Leuk artikel en heel erg herkenbaar. Alles van het artikel is voor mij herkenbaar.
    Je eigen wc is toch altijd het fijnst.

    Fijn weekend.
    X Yvonne

Geef een reactie

