FOOD: zuurdesem crackers met houmous

20140304-130804.jpg

bron foto

Aangezien ik gezonder wil gaan leven, en met gezonder bedoel ik: geen chips in huis halen, geen snoep in huis halen en geen frisdrank drinken, zal ik ook iets aan mijn eetpatroon moeten gaan doen.
Mijn broer heeft een tijd lang extreem op zijn eten gelet, je raadt het al: geen koolhydraten. Of tenminste.. Niet altijd. Ik was toen super sceptisch en dat ben ik nog steeds wel, maar ik laat iedereen in hun waarde.

Waar ik wel achter ben, is dat je brood best kunt vervangen door andere dingen en echt niet iedere dag brood hoeft te eten. Eigenlijk vind ik brood helemaal niet zo lekker, alleen als het echt vers van de bakker is. Maar naar school is het toch wel erg handig. Ik zie mijzelf niet met salades en andere dingen naar school gaan. Daar heb ik gewoon geen zin in.

20140304-130235.jpg
Maar zodra ik thuis ben, dan probeer ik te variëren! Ik heb een tijdje groene salades ’s middags gegeten, maar ik eet ’s avonds ook vaak sla en dat is het zo dubbelop. Ik ging naar de supermarkt om eens op zoek te gaan naar een lekker tussendoortje of lunch. Ik kwam uit bij de crackers en beschuit en nam het pakje Wasa zuurdesem crackers mee. Wat erop? Ik nam een avocado mee, maar die was nog niet rijp en een bakje houmous pikant!
En eerlijk gezegd, ik kan wel vijf van die crackers op. Vijf? Nou eigenlijk wel het hele pak, maar ja.. Ik wilde gaan minderen. Dus ik heb het op twee gehouden. Twee crackers met die heerlijke houmous. Waarom zuurdesem crackers zul je misschien denken? Nou, niet omdat het per se gezonder is. Want het is niet wetenschappelijk aangetoond dat zuurdesem gezonder is. Het is gewoon anders gemaakt, namelijk zonder gist. En de smaak en de structuur is gewoon anders, ik wilde het uitproberen. Het is heerlijk van smaak en super knapperig (wel luchtdicht bewaren he?) en ik kan het echt aanraden! Daarop smeerde ik een laagje houmous pikant van Sabra. Deze houmous (of hummus) is gemaakt van verse gekookte kikkererwten, pittige sesampasta, knoflook en een mix van kruiden uit het Midden-Oosten. In de variant die ik heb, zit ook nog een extra chilipepersaus voor extra smaak. Je kunt natuurlijk ook gewoon de neutrale nemen en er zelf een beetje sambal opdoen! Ik dacht altijd dat houmous een beetje een weeïge smaak zou hebben, maar niets is minder waar. Ik vind het heerlijk en het is ook nog een makkelijk verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de AH en ik heb het ook gezien bij de Turkse groenteboer.

20140304-130135.jpg
Eet smakelijk!
X Malou

Je kunt mij volgen op: instagram, twitter en facebook.

Geef een reactie

