Craving.. naar paaseieren.

Afbeelding

bron foto

Het is duidelijk dat ik afgelopen week begonnen ben met gezonder eten. Hoe ik dat doe? Vooral koek, snoep en andere ongezonde dingen uit mijn leven skippen en daarvoor in de plaats fruit en groente eten (lees: vers geperste sinaasappelsap, appels en komkommer). Oja, en sporten.. laten we dat vooral niet vergeten.

Maar god, wat is het moeilijk. Dacht ik eerst nog dat het mij wel goed af zou gaan (de eerste twee dagen), maar nu na 4 (!!) dagen kan ik alleen maar aan eten denken. Ik moest vandaag om 8 uur op school zijn, ik maak geen grap, en mijn ontbijt ging er dus al om kwart voor zes in. Kwart voor zes ja. Dat betekent overigens wel dat ik al om tien uur zin had in mijn lunch, heb ik uitgesteld tot elf uur, maar toen kon ik mijzelf echt niet meer beheersen. Als tussendoortje had ik nog stukjes komkommer meegenomen en een appel. Het ging allemaal goed tot 17 uur.. Ik had gewoon geen energie meer, ik moest eten. Nou daar ging ik. Pasta koken en een lekker mengsel van champignons gemaakt en dat was om 17.30 uur op. AAAHHH. Ik ben alleen thuis (boyfriend zit nog op kantoor, arme schat.. Deloitte is killing him. Nee, het gaat goed met hem) en dat is niet erg.. want vervolgens om 18 uur was de stofzuiger al door het huis en daarna kon ik prima aan mijn systematisch literatuur onderzoek voor de master. Prima schema.

Vervolgens is het nu 19.35 uur en ik hunker naar paaseieren, maar echt. Ik heb ze al meerdere keren in mijn ooghoeken voorbij zien komen bij verschillende winkels als kruidvat en de AH. Welk persoon zet ze dan ook in het schap van de AH op Utrecht Centraal voor de ingang?? Ja, ik snap het al: verkooptactiek. En it works! Niet voor mij natuurlijk, want ik hou mij aan mijn belofte en mag pas twee weken voor pasen mijn eerste zakje paaseieren kopen (in welke opwelling heb ik dat bedacht?).

Maar waar ik naartoe wil is het volgende: ik betrapte mijzelf er net op dat ik naar de keukenla liep waar normaal gesproken mijn koekjes en snoepjes in te vinden zijn, maar nu natuurlijk niet. Mijn oog viel wel op het pak vlokfeest van de Ruijter en een paar witte boterhammen. OHMY. Hoe lekker zijn geroosterde boterhammen met vlokfeest erop? Heeeeel lekker. Maak ik laat ze liggen, ik laat ze echt liggen.

X Malou

Je kunt mij volgen op: instagram, twitter en facebook.

Een gedachte over “Craving.. naar paaseieren.

Geef een reactie

