Work that ass!


0c9b628f0e4d1d3047c410a8d8addc07

bron foto

Ik ben weer begonnen, begonnen met sporten!! Het kostte wat moeite, maar ik heb mijn moed bij elkaar geraapt en ben weer wezen hardlopen. Ik had een heeeeel lang lijstje met allemaal smoesjes en excuses waarom ik de afgelopen maanden mijn hardloopschoenen niet aan hoefde te trekken.. maar nu het langer licht blijft en het voorjaar in aantocht is, kan ik er niet meer omheen. Work that ass!

Ik heb jaren gedanst bij Lydia van Wooning, eerst twee uurtjes in de week, maar na een aantal jaren was ik zes uur op de dansschool te vinden, heerlijk! We hadden een super gezellige groep, leuke docenten en ik had het daar echt ontzettend naar mijn zin. Helaas viel onze groep uit elkaar, iedereen sloeg zijn vleugels uit en gingen studeren. De een naar de dansacademie en de ander stopte omdat het niet te combineren was met school. Jammer, maar zo gaan die dingen. Ook ik ben na 10 jaar gestopt met dansen. Maar nog altijd kriebelt het hoor, en hou ik zielsveel van dansen.

Toen ben ik gaan sporten bij een vrouwensportschool in Haarlem, Beautyline. Op vrijdagavond deed ik altijd een soort dansles (kom even niet op de naam) en de docent was geweldig. Iedere week een andere dans en daarna was ik altijd ka-pot. En dan deed ik nog één a twee dagen in de week een bodyshape les. Soms nog zumba, maar dat vond ik altijd een beetje saai. De eerste week was het leuk, maar elke week deden we dezelfde dansen en dat ging mij vervelen. De danslessen stopten door te weinig animo en uiteindelijk ben ik gestopt.. De sportschool ging verhuizen en ik vond het niet nodig om langer dan een half uur te fietsen om te kunnen gaan sporten.

Ben Rietdijk in Velserbroek was de sportschool waar ik daarna ging sporten. Maar eigenlijk paste deze sportschool niet bij mij. Ik deed vooral veel spieroefeningen en naar de lessen ging ik niet. ’s Avonds was het afgeladen met spierbundels en ik voelde mij er opgelaten.. Nee, deze sportschool was niets voor mij en hier ben ik dan ook gestopt na een jaar. Iets anders speelde ook mee, namelijk dat het mij €50,- per maand kostte. Er had tijdens dat ik een abonnement had ook een studentenabonnement zijn intrede gedaan, maar omdat ik al had getekend voor de €50,- per maand kon ik niet naar het studentenabonnement van €35,- per maand. Belachelijk vond ik het, en toen was ik er al helemaal klaar mee. Ik ging hardlopen en hield de centen lekker in mijn zak.

foto 1Daar gaan we!!

Maar het is moeilijk om alleen te gaan hardlopen, je moet genoeg discipline hebben om ook echt van de bank af te komen. De eerste paar weken ging het goed, maar toen werd het kouder.. en als het koud is, hou ik er niet van om naar buiten te gaan! Smoesjes.. excuses.. ik heb er een heleboel gebruikt, maar maandagavond was het zover: ik heb mijn schoenen en kleding weer uit de kast getrokken en ben samen met C25K Free weer gaan hardlopen. Dit is een hele handige app om met hardlopen te gaan beginnen. Het is de bedoeling dat je drie keer in de week gaat hardlopen en na acht weken kun je 5 kilometer hardlopen, ik ga ervoor! Met de app loop je overigens elke keer 30 minuten en het wordt opgebouwd, dus met wandelen en hardlopen.

De bedoeling is dat ik twee a drie keer in de week ga hardlopen en ik ga het bijhouden op mijn blog, misschien elke week een update? Ik wil gewoon een paar kilo minder wegen en weer lekker fit zijn en mij vooral fit voelen. Ook ga ik weer op mijn voeding letten en gezond leven, ik kan het! En dan nog een afspraak met mijzelf: als ik over een maand nog steeds zo goed bezig ben met hardlopen, dan mag ik nieuwe hardloopkleding van mijzelf kopen!

foto 2

Trots!

X Malou

Je kunt mij volgen op: instagram, twitter en facebook.

5 gedachtes over “Work that ass!

Geef een reactie

