FOOD: aubergine tosti

Gisteravond at ik alleen, en de verleiding is dan groot om iets ‘slechts’ te kopen zoals een pizza.. Maar ik had nog een aubergine in de koelkast liggen die ik graag wilde gebruiken en ik vroeg aan m’n collega’s wat ik daar nou eens van kon maken. Het moest makkelijk, snel en voor 1 persoon zijn. M’n collega kwam met een goed idee: tosti! Kijk snel mee naar dit heerlijke gerechtje.

20140301-190309.jpg

Wat heb je nodig:
Olijfolie
Peper, zout en bijvoorbeeld nog gedroogde basilicum, oregano of gemengde Italiaanse kruiden
Aubergine
Mozzarella
Serrano ham of andere gedroogde ham

Het is echt onwijs simpel, maar ik vond het zo verrassend lekker dat ik het jullie niet kon onthouden.
Snijd de aubergine in plakken van ongeveer een centimeter dik. Ik heb 1 aubergine voor mijzelf gebruikt, maar het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe groot jouw aubergine is. Ik deed vier plakken voor mijzelf. Ik smeerde 1 kant van de plakken in met olijfolie en deed daar ook de peper, zout en kruiden op. Ik belegde twee plakken van de aubergine met serrano ham en daar boven op de mozzarella. Ik heb een grill en deed daar de aubergine ‘tosti’ tussen totdat de aubergine bruin is en de mozzarella gesmolten is. Je kunt het natuurlijk ook in de grillpan maken! Eetsmakelijk!

20140301-190955.jpg

X Malou

2 gedachtes over “FOOD: aubergine tosti

  1. wat een goed idee, dat lijkt me echt heel lekker. Zo kan je toch een tosti effect creëren, zonder de koolhydraten van brood. Ik heb wel eens een keer lasagne gemaakt met courgette in plaats van vellen, maar deze tosti is ook een super leuk idee!

  2. Pingback: Work that ass: week 3 | MALOU MEEUWES

Geef een reactie

