Stress om statistieken

Toen ik mijn eerste blog schreef, schreef ik dat ik voor mijzelf de blog ben begonnen. Ik wil zelf mijn ei kwijt, en ik wil zelf graag schrijven. Ik kreeg de eerste avond al heel veel bezoekers en dat vond ik zo leuk! Elke minuut keek ik wel even naar de statistieken en ja hoor, er kwamen er steeds meer bij! De tweede dag schreef ik een blog over mijn vriendschap met Xena. Dit blog werd ineens veel vaker bekeken en ik werd super enthousiast, wilde echt zoveel mensen mijn verhalen lezen?

f8611ddb974a8707efb7d40e620332fe

bron foto

Natuurlijk was mijn bericht door Xena en haar moeder gedeeld op Twitter en Facebook en door de vele volgers die zij hebben werd dit bericht ontzettend vaak gelezen. Die statistieken werken als iets verslavends, je hoopt dat mensen jouw blogs lezen en krijgt een soort van kick als daar ook bevestiging voor komt. Met de wordpress app op mijn telefoon maak ik mijzelf helemaal gek, en gaat vooral heel erg snel mijn batterij leeg. Ik zou eigenlijk een soort van tijden met mijzelf moeten afspreken wanneer ik mag kijken.. Maarja, dat gaat ook wel weer heel ver!

Nu we ruim twee weken verder zijn, zijn mijn bezoekersaantallen gedaald.. En flink ook. Vond ik het eerst nog leuk om naar de aantallen te kijken omdat ze elke dag aan het stijgen waren, kijk ik nu liever niet. Belachelijk natuurlijk, want wat maken mij die aantallen nou uit? Ik ging voor mijzelf schrijven en ik kan ook niet eens verwachten dat iedereen het leuk vindt en leest wat ik schrijf. En ach, het is leuk als dan veel mensen het lezen.. Maar uiteindelijk doe ik het voor mijn eigen plezier! Fuck de statistieken! Haha.

Overigens ligt het er ook maar net aan waar je over schrijft. Mensen vinden persoonlijke dingen en foto’s altijd erg leuk. Ach, ik blijf gewoon schrijven over wat ik leuk vind. Dan zal het vast allemaal goedkomen! En zo niet, ik schrijf voor mijzelf.

a7df7e958ab8f758d84054d4105f5c23

bron foto

X Malou

3 gedachtes over “Stress om statistieken

  1. Ik geef je helemaal gelijk :). Gewoon lekker verder gaan met schrijven want je doet het ten slotte altijd voor jezelf! En ik vind het ook leuk om artikelen van je te lezen dus ga maar lekker door.

  2. Ik herken het helemaal! Ik kijk altijd hoe mijn bezoekersaantal is, als dat weinig is in vergelijking met de dag ervoor kan ik soms best wel verdrietig worden en ga ik altijd bij mezelf denken hoe kan ik dit beter maken etc. Maar hey, ik vind het leuk om te schrijven en zolang ik het maar leuk vind blijf ik lekker bloggen

  3. Nu ik wat langer blog geef ik meer om reacties op een artikel dan statistieken. Geef mij maar gezellige reacties dan honderden lezers die niks achterlaten! Maar verslavend is het inderdaad, no worries je kikt snel af, haha 😉 xoxo

Geef een reactie

