FRIDAY FOOD

Vandaag deel ik met jullie mijn favoriete pasta. Het is geen speciaal recept dat ik ergens vandaan heb getoverd, het is gewoon een beetje een bij elkaar geraapt zooitje!

Vanaf jongs af aan eet ik altijd pasta waar veel groente in zit, nou ja niet heel veel, maar wel met groenten. Lekkere champignons, ui en paprika! Hmmm. Vandaag heb ik er ook een courgette doorheen gedaan, want die lag nog in de koelkast. Zo zie je maar: ik doe er gewoon vanalles in!

Naamloos-1

Ingrediënten:

– olijfolie
– 1 rode paprika
– 1 bakje champignons
– 1 witte ui
– 2 teentjes knoflook
– halve courgette
– pakje gezeefde tomaten , ik neem altijd die van Heinz (lekker!)
– eventueel extra potje pastasaus voor een lekkere smaak, maar kan je ook prima weglaten
– spaghetti, of een andere pasta. Je kunt natuurlijk ook een volkoren pasta gebruiken, maar als ik dan toch pasta eet.. dan neem ik lekker witte pasta, omdat ik dat lekkerder vind.
– gedroogde kruiden, of verse kruiden
– eventueel gehakt, maar dat kan je natuurlijk ook weglaten.

Naamloos-2

Vervolgens snipper je de ui en de knoflook, en snij je de champignons in partjes. Hou je van kleinere stukje champignons? Dan snij je ze natuurlijk wat kleiner, maar ik vind het wel lekker zo! Vervolgens snij je de paprika, ik snij altijd eerst de bovenkant eraf, zodat ik zo min mogelijk van de paprika weggooi! Ook nog even de courgette in blokjes, maar die ben ik vergeten op de foto te zetten.

Naamloos-3

Vervolgens fruit je de uitjes in de olie samen met de knoflook en als deze bruin beginnen te worden, doe ik er de champignons bij. Ik bak de champignons ook totdat ze een beetje bruin zijn, dat geeft altijd zo’n lekkere smaak! Vervolgens bak ik het gehakt erdoorheen en voeg je de peper toe. Als het gehakt helemaal geruld is, dan voeg ik de paprika en de courgette toe. De paprika is sowieso belangrijk in dit recept. De tomatensaus die je straks gaat toevoegen is van zichzelf namelijk wat zuur, en duur de zoete paprika wordt dat minder.

Naamloos-4

Als de courgette en de paprika door het mengsel heen zitten, voeg je de gezeefde tomaten toe. Roer het geheel goed door en voeg dan de gedroogde kruiden toe. Gebruik je verse kruiden? Voeg deze dan pas aan het einde toe, om de smaak te behouden. Laat vervolgens de saus 20 minuten op een laag vuurtje pruttelen. Er zal een groot gedeelde van de saus verdampen en de smaak zal zich gaan concentreren. Vervolgens kook je de pasta zoals op de verpakking staat en voeg je als het is klaar is aan de pasta toe. Serveer met geraspte kaas en smullen maar!

X Malou

Geef een reactie

