PLOGGEN 11/2

20140212-213705.jpg
Ploggen, oftewel ‘photo bloggen’ is ontzettend hip onder de bloggers. Je maakt foto’s van een hele dag en laat van moment tot moment zien wat je doet. Ik vind het heerlijk om een kijkje te nemen in andermans leven en heb afgelopen dinsdag foto’s gemaakt van mijn dag! Ik zou zeggen kijk mee:

IMG_9587Koekkoek! Het is 7.00 uur ’s ochtends en ik maak mij op. Meestal moet ik om 9 uur in Utrecht zijn, maar vandaag om 10 uur! Dat betekent een uurtje later mijn bed uit, wat fijn! IMG_9589Alle tools die ik gebruik om er weer stralend uit te zien, haha. Het is dus dat ik een uurtje later naar school moet en dat ik hier tijd voor heb. Maar als ik om 6 uur mijn bed uit moet, doe ik meestal alleen eyeliner en mascara op. Vandaag dus meer tijd, en dan dus ook meer make-up! IMG_9592 Zo, klaar! Simpele outfit, prima voor naar het HBO. Haha, ik sloof mij nooit zo erg uit met kleding voor naar school. IMG_9594 Alles is gepakt, en mijn vreetwerk van die dag ligt ook klaar. Ik ga ’s avonds uit eten met vriendin Debbie, dus heb voor een hele dag eten mee!IMG_9595Het is licht om 8.00 uur! Daar ben ik zo blij om. Als het ’s ochtends eerder licht wordt, ben ik ook eerder wakker en lukt het allemaal net even wat beter zo ’s ochtends vroeg. IMG_9599Liftselfie! Daar heb ik er al heel wat van gemaakt.. De muts is van Dennis, heb ik hem gegeven voor Kerst. Maar ik doe hem maar al te graag op! IMG_9604Aangekomen op het station in Haarlem. Ik ga nu, als het nog donker en koud is, vaak met de bus. Ik vind het gewoon niet fijn om al zo vroeg op de fiets te zitten. Hoewel ik er echt naar verlang dat het ’s ochtends weer stralend weer is en iets minder koud. Dan pak ik zeker weer de fiets! Nadeel van een uur later beginnen op school: DRUKTE op het station. Bah, wat haat ik dat.. IMG_9616Overstappen op Amsterdam naar Utrecht en een zitplek kunnen bemachtigen! Ik moet ’s ochtends altijd rennen van de bus naar de trein en dan vervolgens overstappen op Amsterdam, in welgeteld twee/drie minuten. Het is altijd even doorrennen/lopen maar het lukt altijd! De zon is tevoorschijn gekomen, en daar wordt ik gelukkig van! IMG_9612Oja, ’s ochtends neem ik thuis heel vaak niet de tijd om te ontbijten. En meestal heb ik zo ’s ochtends vroeg ook nog geen honger. Dus er gaat altijd een broodje extra, of wat anders extra’s mee in mijn tas. Vandaag druiven! IMG_9606In de Metro nog even alles bijlezen over de Olympische Spelen. Wat was de 500 meter spannend zeg, weer een oranje podium. Trots! IMG_9624 Aangekomen op het station van Utrecht. En nog steeds zo veel zon, happy me! Ik moet elke dag met bus 12 naar de Uithof! Killing kan ik je vertellen. Elke dag moeten er honderden studenten naar de Uithof en allemaal met bus 12. Om de zoveel minuten komt er een bus aan en brengt de studenten naar de Uithof, elke bus is afgeladen en je moet vechten voor een zitplek. Tegenwoordig ben ik het wel gewend, maar echt leuk is het niet. IMG_9629Aangekomen op de HU begint het eerste hoorcollege, het is maar een uurtje en gaat over een open-mondgedrag therapie. Hartstikke interessant! Karin geeft ons college, en zij is echt de allerleukste docent ever. En dat zeg ik niet vaak! IMG_9634Vervolgens hebben Marieke en ik een tussenuur en zitten we achter een computer keihard te werken en hebben we troubles met printen. Na dat uurtje hebben we college Spraak -waar ik helemaal vergeten ben een foto te maken, omdat mijn telefoon in de oplader zat- en daarna college Mond. Daar gaan we verder met de oefeningen die in het hoorcollege zijn voorgedaan. Dit is een oefening met een knoop om de spierspanning van de kringspier van je mond te meten. IMG_9639Vervolgens moeten we weten hoe we slikken en waar onze tong zich beweegt in de mond tijdens het slikken. Dat kan aan de hand van een soort tandpasta gestipt op de tong en vervolgens een keer te slikken en je tong weer uit te steken, charmant! IMG_9640Deze is ook erg mooi. IMG_9643Om 15 uur waren we klaar en was ik onderweg naar Amsterdam. Even wat vitamientjes naar binnen werken! IMG_9645Happy me in Amsterdam, ik heb zin om even wat winkels in te gaan en Debbie is pas laat klaar met werken, dus ik heb genoeg tijd! IMG_9646Alleen het regent heel hard, dus ik besluit de tram te nemen. Nadat ik de tram uit ben gestapt en naar wat winkels ben geweest, kom ik erachter dat ik mijn studenten ov-chipkaart kwijt ben.. Ik heb nog uitgecheckt, en daarna was hij foetsie! Wat een gedoe, ik raak nooit wat kwijt.. Meteen geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd. Alles was super snel geregeld en ik zelf een tijdelijk studenten reisproduct! Super fijn en wat een service van de ov-chipkaart! Fijn! IMG_9649Even langs de H&M op de Dam. Ik zag deze leuke hoed, ik wil al heel lang zo’n hoed, maar helaas was hij alleen in L. Ik heb wel een groot hoofd, maar deze zou met een zuchtje wind afwaaien. Even opzoek naar maat M! Misschien op de website? IMG_9647Even naar de Home afdeling waar ze hele leuke spulletjes hadden. Ik heb me kunnen inhouden, omdat ik weet dat ik echt niets nodig heb. Misschien van de zomer weer, dan mag ik van mijzelf wel weer veranderen van spulletjes! IMG_9651Ik ging ‘even’ van Β de H&M naar de Bijenkorf lopen, kijk hoe nat ik ben! Hoe mooi weer het ’s ochtends was, hoe slechter het ’s middags werd.. IMG_9652Ik heb staan kwijlen bij de nieuwe collectie van COS. Ik wist helemaal niet dat zij een deel hadden bij de Bijenkorf, super leuk! Ik moet zeggen dat de collectie van de Bijenkorf steeds mooier wordt, maar ook wel steeds duurder. Mijn portemonnee kan sommige delen van de winkel echt niet meer aan! Ach, kwijlen en dromen is ook leuk. IMG_9653Vervolgens was het alweer zo laat dat Debbie en ik hadden afgesproken en dat we gingen eten! Ik had Shirley geappt waar je het beste sushi kan eten in Amsterdam en zij wees mij op Genki. Ik heb gereserveerd en we hebben echt heerlijk gegeten en super veel bijgekletst. We hadden elkaar al te lang niet meer gezien, en het was een geslaagde avond. Jammer dat Julia en Naomi er niet bij konden zijn, helaas hebben ze beiden keelontsteking. Beterschap meiden! IMG_9656Ze hadden een mooi aquarium bij Genki met echte Finding Nemo vissen haha! IMG_9663Nadat ik mijn ov had geregeld ben ik de trein ingestapt. Dennis heeft mij opgehaald vanaf Spaarnwoude, zodat ik niet op de bus hoefde te wachten. Heeeel lief! IMG_9668En we eindigden daarna meteen in bed. Lekker nog een aflevering van JEUK kijken, daar kunnen we zo om lachen!!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!
X Malou

9 gedachtes over “PLOGGEN 11/2

  1. Aahh bus 12 is killing. Had hem altijd nodig naar het ziekenhuis en zelfs toen ik hoogzwanger was gaf niemand me een plekje haha.

    En ja Genki! Love it! Moet snel weer eens heen πŸ™‚

Geef een reactie

