Op zoek naar een exfoliërend product..

20140203-164628.jpg

Aangezien ik wel een echte beautyfanaat ben, zul je regelmatig wel eens een post over een beautyproduct voorbij zien komen. Ik bedoel, beauty zit ook in mijn hoofd en komt op mijn pad.. dus dan kan ik daar best over schrijven!

Al vaker las ik op blogs over exfoliators, vooral bij Debbie en Jetske Ultee kwam dit product wel vaker voorbij. Het is een product dat geen scrubdeeltjes bevat om de bovenste dode huidcellen van je huid te verwijderen, maar het bevat fruitzuren. Door de werking wordt de huid gladder, gaat het stralen, de huid wordt egaler, het vermindert pigmentvlekken en het houdt vocht vast. Klinkt goed toch? Mijn zoektocht naar een exfoliërend product wat begonnen. Waar ik op moest letten? De ingrediëntenlijst. Het product moest natuurlijk wel een exfoliërende werking hebben, dus fruitzuren of salicylzuur. Hier heb je ze even op een rijtje:

– Fruitzuren (alpha hydroxy acids)
– Salicylzuur (beta hydroxy acid)
– Glycolzuur (glycolic acid)
– Melkzuur (lactic acid)
– Mandelic acid (van amandelen)
– Tartaric acid
– Malic acid (van appels en peren)
– Citric acid (van sinaasappels en citroenen)

Ik wist dat er onder andere van Clinique producten bestonden met een exfoliërende werking. Niet al te prijzig, maar ik dacht: na mijn verjaardag mag ik mijzelf daar wel op trakteren. En misschien kwam er ondertussen nog wel een ander product op de markt.

Totdat ik afgelopen zaterdag voor een ander product bij The Body Shop moest zijn. Het vrouwtje achter de kassa vertelde mij dat omdat ik deze maand jarig ben, een cadeau’tje van €10,- mocht uitkiezen. Helemaal vergeten! Make-up heb ik genoeg, en ik had net wat showergels en bodybutters uit de sale gescoord.. dus de keuze was snel gemaakt: ik ging voor skincare. Mijn oog viel meteen op de Aloe Gentle Exfoliator. Een exfoliator dacht ik!! Jaaa, niet nadenken, gewoon meenemen. Dankzij mijn cadeautegoed was dit product dus een koopje!

Thuis aangekomen, ben ik hem ’s avonds meteen gaan gebruiken. Een fijne crème-achtige structuur met.. scrubdeeltjes. Whut? Ik dacht toch dat er in een exfoliërend product geen scrubdeeltjes zaten maar zuren? Nouja, het voelde wel goed en ook toen ik mijn gezicht schoonmaakte, was ik er erg blij mee. Een lekker schoon en zacht resultaat en enkele onzuiverheden waren aanzienlijk verminderd. Aan de hand van dit product wilde ik eigenlijk een artikel schrijven over exfoliëren. Ik bekeek de ingrediëntenlijst en vergeleek deze met de ingrediënten die Jetske Ultee in haar artikel had genoemd. Hmm, geen overeenkomsten. Misschien dan toch geen exfoliator? Of is in het Engels een exfoliator een scrub? Ik snapte er niets meer van, en wat bleek.. op de site van The Body Shop staat heel duidelijk vermeld ‘gezichtsscrub’. Juist.. ja. Dat dacht ik al. Ach, nu heb ik geen exfoliërend product in huis, maar wel een fijne scrub! Voor €12,50 is hij te vinden in de webshop en in de winkel. Ik vind hem fijn, en ondanks dat ik geen gevoelige huid heb, heb ik toch voor deze versie gekozen. Gewoon: voor de zekerheid. Ik raad hem je zeker aan als je nog opzoek bent naar een betaalbare gezichtsscrub (ghehe).

Ingrediëntenlijst: Aqua (water), Aloe barbadensis (aloë-veragel), Pentylene Glycol (maakt de huid glad), Caprylic/Capric Triglyceride (100% kokosolie), Glyceryl Stearate Citrate (emulgator), Solum Diatomeae (Diatomaceous Earth), Butylene Glycol (verhoging huidvochtigheid), Glycerin (glycerine, hydrateert de huid), Glyceryl Stearate (emulgator), Cetearyl Alcohol (emulgator), Sorbitol, Hydrogenated Coco-Glycerides (vormen van een barrière tegen vochtverlies en maakt de huid zacht), Isononyl Isononanoate (zorgt voor een goede conditie van de huid), Jojoba Esters (zorgt voor een zijdezachte huid), Myristyl Myristate, Hydroxyethylcellulose, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum (verdikkingsmiddel).

De zoektocht naar een exfoliërend product gaat gewoon weer verder als ik deze heb opgemaakt..

X Malou

5 gedachtes over “Op zoek naar een exfoliërend product..

  1. Ik ben je gaan volgen via Anja, en vind het super hoe je schrijft. Meestal ben ik ook niet zo van het reageren, maar nu wil ik wel even kwijt dat mocht je zoektoch niet slagen, dat ik dan misschien wel iets aan kan raden.. Een fruitzuur masker van Cabana, een organistie waar ik voor werk. Geen idee of dat is wat je zoekt, maar er zit bijvoorbeeld wel Citric Acid in 😉 Mocht je dus echt niet kunnen slagen, hihi een heerlijk product!

Geef een reactie

