Hysterisch rennende mensen..

Oh man, gisterochtend was het weer zo ver. Ik weet niet hoe het komt, maar er is ’s ochtends altijd wel iemand die loopt te duwen en trekken bij de deuren van de trein. Iedereen loopt te verkopen dat ze ’s morgens moe zijn en een ochtendhumeur hebben, nou van dat ochtendhumeur is wel wat te merken, maar moe? Nee mensen, ze staan te springen bij de deur om als eerste in de trein te komen. Ze hebben er werkelijk alles voor over. Even iemand rustig uit de trein laten stappen, ho maar! Ze duwen zich gewoon langs de uitstappende passagiers.

Ik hou er niet van. Als ik een keer vooraan sta bij de deur, ben ik blij ja. Maar ik ga mij niet asociaal gedragen. Ik laat mensen normaal uitstappen en ga dan op zoek naar een plekje. Word ik geduwd van achter? Dan krijgen ze alleen een blik, een dodelijke blik.. Die zegt veel meer dan duizend woorden.

20140204-080203.jpg

Maar wat ik nu meemaakte.. Ik stapte de trein in en helaas kwam ik uit in de eerste klas.. Even doorlopen dus naar de tweede klas en hopen op een zitplaatsje. Terwijl ik liep en de klapdeur opende, sprintte er een man op mij af en ging vlak voor mij op een stoel zitten. Hij zei met een vuil glimlachje: zo, jij bent te laat. Ik hou daar niet van, zeg dan helemaal niets. Ik heb hem in ieder geval geen blik gegeven, hij was het echt niet waard. Eer aan mijzelf gehouden en een paar meter verderop een plaatsje gevonden..

Wat men wel niet over heeft voor een zitplaats in de trein..

X Malou

3 gedachtes over “Hysterisch rennende mensen..

  1. Mensen hebben echt niet door hoe sneu ze zijn!! Ik moest laatst op werk bij de deur staan met dienblad aan het eind van de pauze, omdat glazen en flesjes niet mee de zaal in mogen. Toen kwam er echt zo’n boerenlul die z’n drankjes al over had laten schenken in plastic bekertjes (dat mag wel), houdt twee bekertjes voor mijn gezicht en zingt ‘naanananaaana’ (denk het deuntje er maar bij). Ik glimlachte vriendelijk en van binnen kon ik alleen maar bedenken wat een in- en intriest persoon dat was. :’)

  2. Ugh, ik voel je frustratie. Sommige mensen zijn zo asociaal en vooral in het openbaar vervoer! Zo moeilijk is het allemaal niet ): eerst mensen uit de trein laten en dan rustig instappen. En niet voordringen, bah.

Geef een reactie

