Wat kan ik eigenlijk?

Zondagmiddag was ik aan het werk bij Vollaerts. Rond een uur of 14.00 kwam er een man op leeftijd binnen en ik groette hem. Hij kwam op mij afgelopen en zei dat ik een mooie bril op had, maar dat de ogen achter deze bril nóg mooier waren. Ik stond met m’n mond vol tanden, wat moest deze man van mij? Maar hij ratelde nog even verder, hij vroeg zich af waarom ik in een schoenenwinkel werkte. Zo’n mooie vrouw die heeft vast veel meer in haar mars, die kan veel meer dan een paar schoenen verkopen. En weer stond ik met mijn mond vol tanden tegenover hem, ik stamelde dat ik toch een bijbaan nodig had om van te leven naast mijn studie.. En vervolgens vertelde ik hem dat ik hard studeerde, dus ik kan nu gewoon even niet meer dan in een schoenenwinkel werken en ik ben blij dat ik dit baantje nog heb!

Na een kort gesprek verdween de man uit de winkel en ik bleef achter met de vraag wat kan ik eigenlijk? Want ja, zo’n man kan makkelijk kletsen.. Ik heb Taal en Communicatie gestudeerd waarna ik niet echt het gevoel had dat ik iets kon. En had ik maar dat gevoel.. Was het maar zo makkelijk! Kon je maar alles en vooral, zag iedereen maar zo makkelijk dat je alles kan.

Ik ben ervan overtuigd dat er een heleboel in mij zit. En daarom ben ik juist verder gegaan met studeren nadat ik mijn diploma Taal en Communicatie had gehaald. Maar naast dat ik heus wel wat kan nu (kijk naar m’n vriendin Debbie; die heeft wel een echte grote-mensen-baan na onze studie. Trots!) wil ik ook heel graag iets doen wat mij echt trekt. Wat ik echt heel leuk vind om de rest van mijn leven te gaan doen. Daarom ben ik verder gaan studeren. En ik moet nog drie jaar.. Maar dan, dan kan ik vast een heleboel!

20140203-075546.jpg

X Malou

6 gedachtes over “Wat kan ik eigenlijk?

Geef een reactie

