Inktvisjes haken voor couveusekindjes

20140131-135100.jpg

‘Haken pffffff. Dat is echt voor oude vrouwen!’ Ik hoor het jullie denken. Maar toch heb ik vorige week een paar bollen katoen gekocht, de haaknaalden uit m’n moeders kast getrokken en ben na heel wat YouTube tutorials (weer eens wat anders dan een make-up tutorial) aan de slag gegaan. En wel voor een heel goed doel!

Op Facebook zag ik een bericht voorbij komen over het haken van inktvisjes voor couveusekindjes. Waarom nou inktvisjes? Omdat deze lieve schattige kindjes vaak aan alle slangetjes trekken in de couveuse waaraan ze niet mogen trekken, en laten inktvissen nou tentakels hebben! In Zweden is het initiatief ontstaan en wat bleek: de kindjes grepen zich vast aan de tentakels en lieten de belangrijke slangetjes met rust. Ik was ontroerd door deze situatie en ben zelf aan het haken geslagen.

Tot diep in de nacht zat ik in bed naast the boyfriend te haken. En hij gaf geen kick, hij zei helemaal niets over het haken en ging rustig slapen. Toen mijn inktvis eenmaal af was (trots!!) was the boyfriend ineens razend enthousiast. Hij vond me een ‘gaaf’ wijf, omdat ik gewoon deed wat ik wilde en niet na dacht over wat anderen ervan vonden. Man, ik stond versteld van deze opmerking en had daar zelf nog niet eens over nagedacht. Toen mijn inktvis af was, heb ik inderdaad al mijn social media kanalen vol gespamd met mijn inktvis, maar er eigenlijk niet over na gedacht wat al die mensen wel niet van mij zouden vinden.

Nee ik schaam mij inderdaad niet, en zet mij graag in voor goede doelen en hartverwarmende samenwerkingen. Maar inderdaad zeg nou zelf.. Haken is best truttig.

20140130-224416.jpg

X Malou

7 gedachtes over “Inktvisjes haken voor couveusekindjes

  1. Haha die Malou, haken is helemaal niet truttig maar juist heel hip! Je bent gewoon een cool mens!

    En boyfriend heeft gelijk want je doet het gewoon. Je gaat trainen om de run for Kika te kunnen voltooien, je knipt jouw mooie lange haar af voor stichting Haarwensen, je zet je samen met jouw mams in voor stichting ALS en nu weer deze actie. Ik geniet ervan en bewonder jouw enthousiasme en jouw gedrevenheid. Je bent gewoon een topper en vooral zo door blijven gaan!
    X

  2. Lieve Malou,
    Ik vind het super dat je dit doet, en wat een goed doel ik denk dat ik maar bij jou in de leer moet. Ik wil ook inktvisjes kunnen haken voor die lieve kindjes.
    XX Ylonca

  3. Mijn moeder heeft al een hele inktvis familie gehaakt. Echt een geweldige actie!! En volgens mij is het tegenwoordig helemaal hip toch?!

Geef een reactie

