Kleine vriendinnen zijn ook vriendinnen!

Een spinnetje, een spinnetje dat zocht een vriendinnetje. Hij zocht eens hier en zocht eens daar.. En toen: vonden zij elkaar!

Bij Xena en mij verliep dit iets anders. Xena zat vroeger bij mij op de dansschool en zat ongeveer twee leeftijdsgroepen onder mij. Twee ja, want wij schelen zogezegd 7 jaar. Heel schattig stond zij tijdens de uitvoering dan naar mij vanuit de coulisse te zwaaien. Hartstikke zenuwachtig en een beetje verlegen. Want ja, ik was natuurlijk heel stoer en vriendinnen met haar grote zus. Dit herinner ik mij nog als de dag van gisteren.

Alweer drie jaar geleden werd Xena ziek, heel ziek. Ze kreeg acute lymfatische leukemie. Een hele nare tijd waarin we elkaar beter zijn leren kennen en er een hechte vriendschap is ontstaan. Gelukkig gaat het goed met haar en kijken we een gezonde toekomst tegemoet!

De kanker is weg. En de vriendschap is gebleven.

Maar is dat niet gek, een vriendin van 7 jaar jonger? Ik vind van niet, maar uitleggen aan anderen is soms raar.. Dat gevoel tussen deze kleine vriendin en mij, dat is niet te beschrijven. Een ding is zeker: we hebben een klik. En als the boyfriend van huis is, dan nodig ik haar maar al te graag uit om te komen eten, film te komen kijken en te blijven slapen. Ze noemt mij overigens al ‘oude taart’, omdat ik in slaap val tijdens de film. Maar toch blijft ze komen..

Vriendschap is niet aan leeftijd gebonden, maar is gebonden aan gevoel. En als dat gevoel goed is, dan gaat die vriendschap niet zo maar kapot!

20140130-222351.jpg

X Malou

9 gedachtes over “Kleine vriendinnen zijn ook vriendinnen!

  1. Lieve Malou,

    Wat een lief bericht! Het ontroert mij. Eigenlijk is het niet eens compleet want je bent niet alleen een vriendin voor mijn meiden maar je bent ook wel beetje een vriendin voor mij. Leeftijd zegt inderdaad niets, want ik ben pas een ouwe taart!

    Vriendschap is niet gebonden aan leeftijd of geslacht, vriendschap is puur en iets heel bijzonders en wij koesteren jouw vriendschap.

    Je bent een mooi mens!

    X

  2. Wat een lief stukje! En wat moet dat een heftige tijd zijn geweest, fijn dat daar zo’n mooie vriendschap uit is voortgekomen. Ik ben zelf 23, de leeftijden van mijn vriend(inn)en variëren van 20 tot 26 🙂

  3. Lieve Malou,

    Mooi stukje! 💗

    Dit herken ik, herken ik heel goed. Jij bent namelijk mijn grote vriendin, die je al beschrijft. Al is ons leeftijdsverschil wat kleiner dan die van mijn zusje en jou, voel jij als een grote zus voor mij. Als goede vriendin die mij overal mee helpt, overal in steunt en overal een goed antwoord op weet. Ook moet ik zeggen dat ik heel veel van jou geleerd heb.

    Ik ben je dankbaar voor al zoveel jaren goede vriendschap! En ik ben blij dat je bij ons thuis echt met iedereen te vriend bent, jong maar ook oud. Ook voor alles wat je voor ons gedaan hebt. Ik hou van je, ik ben heel trots op jou (kijk nog altijd een beetje tegen je op 😊) en hoop nog op vele leuke jaren samen!

    Dikke kus!!

  4. Pingback: What doesn’t kill you, makes you stronger | MALOU MEEUWES

Geef een reactie

